Jump to content

Vinterdäck till Mussen?


Jocce

Recommended Posts

Jo, som ni kanske redan hört så kommer min Mustang köras året om (Rostskydd+lackskydd kommer nästa Måndag...)

Har nån koll på vad man bör välja för Vinterdäck till bilen?

Vill juh ha absolut max grepp, i alla situationer helst (svår kombination).

Kör bilen dagligen till & från jobbet, och alternativet att ställa bilen en dag pga en sån sak som väder faller mig inte in!

Kör från Aspudden till Märsta (Essingeleden & E4:an mest med andra ord) och där sköts juh oftast snöröjningen, men vill även att bilen skall klara att ta sig fram när det ligger nysnö eller isgata på backen!

Så, vad har ni för tips?

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Körde själv med Blizzak MD-40 dubbfria när jag körde min Cobra i USA på vintern, funkade förvånansvärt bra faktiskt! Tror jag hade 235:or runt om.

Nokians är riktigt bra däck, får du på 16 tummare på din musse så är det ju riktigt bra, smala 16 tummare blir klockrent på vintern!

Link to comment
Share on other sites

Körde själv med Blizzak MD-40 dubbfria när jag körde min Cobra i USA på vintern, funkade förvånansvärt bra faktiskt! Tror jag hade 235:or runt om.

Nokians är riktigt bra däck, får du på 16 tummare på din musse så är det ju riktigt bra, smala 16 tummare blir klockrent på vintern!

Blir 17", fälgarna som sitter på nu kommer bli vinterdäcksfälgar, sen så blir det förhoppningsvis nya fälgar till sommaren :)

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det blev Nokian Hakkepelitta 18", på originalfälgen...får bli ny fälg till sommardäcken sen :)

Ang 16" så har jag ingen aning, men skulle gissa på trångt, kör på ett par 17" istället, snyggare oxo... :)

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
NickeH - Nu är jag på dig igen.. =)

Kör du din Shelby vintertid också? Om så - kan du använda samma vinterdäck till din Shelby??

Tack på förhand..

Kör INTE med shelbyn vintertid! :shock:

Körde ärligt talat inte många meter med gamla GTn heller...

Med shelbyn skulle jag ha lite svårt med greppet... Ffa efter min moddning... :twisted:

Är dessutom tveksam till att fälgarna hade funkat pga av shelbyns kraftigare bromsar.

/Nicke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...