Jump to content

Aftermarket EFI


Marti

Recommended Posts

Finns det nån här som har VEMS eller MegaSquirt eller nån annan aftermarket EFI/ECU system? Jag har tänkt att installera VEMS på min 87 5.0LX men som nybörjare vill jag ju ha hjälp av de som redan gjort liknande. Eller skulle jag välja megasquirt ändå? Lite billigare (inte mycket med wideband!), samma programm egentligen men en kompis sa till mig, att megasquirt är lättare att få igång(han har haft lite kontakt med både och 4/6cylinder turbobilar).

Det är rätt elementara saker som jag inte vet, skulle jag använda 2 4-coil pack eller coil on spark osv?

Tack så jävla mycket!

Link to comment
Share on other sites

Marti,

Ställ dina frågor konkret så ska jag se ifall jag kan svara på åtminstone en del av dem. Har hjälpt en kompis en del med ett eftermarknadssystem (twEECer) på en 5.0 HO.

Berätta gärna lite kring projektet.

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

jag kanske inte har så mycket hjälp att ge (är själv nybörjare)men. jag och min polare ska köra Vems på våra mussar. har boxar och det mesta annat som behövs, men tyvärr så har vi haft lite andra projekt som har kommit emellan(Lotus super7 och en vässad amazon), men kommer kanske igång nu till vinter, kommer själv att köra överladdad 408W och polaren en 429BB.

finns lite information om mitt bygge på hemsidan nedan

Link to comment
Share on other sites

Först har jag en 302 som är standard (225hästar) men jag vill köra den med ca 0,8bar biturbo senare. Vill ju få det lite snabbare.

En konkret fråga

1)Vad är det för saker som jag måste akta när jag vill köpa Vems?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...