Jump to content

Recommended Posts

Jag hade också problem att hitta lämplig e-post hos dem att skicka frågor till, det enda jag fick tag i var ett kontaktformulär på hemsidan. Antar att de inte vill ha mail direkt till säljare utan att filtrera det först.

Fyllde iaf i formuläret och efter ett tag kom svar från denne man:

rjensen@npdlink.com

Roy Jensen

Export Sales

NPD Florida

 

7am - 4 pm

Mon-Fri

Håller med föregående talare. Roy är en bra kille. Det han inte vet tar han reda på. Extremt bra service om något i leveransen skulle vara fel eller skadat. I mitt fall fick jag nya delar 4 dagar efter att jag påpekat felet.

Lycka till.

NPD är lite gammalmodiga och tycker att en Internetbutik ger mer bekymmer än affärer och därför får man antingen åka dit, ringa eller faxa. Har man fått kontakt med någon via e-post så är de dock inte omöjliga utan det går i regel bra att handla av dem på det viset.

För två år sedan hade de åtminstone en online-katalog man kunde leta i men nu är den också borta. Det går i och för sig bra att använda den katalog i PDF-format som man kan ladda ner så det är inget stort bekymmer.

Jag ibland har försökt få svar från dem via den kontakt-epost-adress som finns på deras hemsida, med ganska dåligt resultat. Långa svarstider om man överhuvudtaget fått svar.

Men det verkar i alla fall som att de åtminstone läst mina meddelanden eftersom jag fick den kreditering för uteblivna varor jag bad om via epost.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...