Jump to content

Recommended Posts

Har fått turbo på hjärnan och har därmed planer på en konvertering av min "hybrid".

Min fråga är därför, vet någon om det finns någon modell av Hollye som det går att trycka igenom?

Om choken är inkopplad måste du täta hålet för chokestången=ingen choke. Sen finns det bara ett ställe till som kan läcka och det är spjällaxlarna. Om dom är fräscha så pyser det bara lite och om dom är slut så pyser det mycket. Det finns tydligen ett tricks med några borrade hål som tryckujämnar spjällaxlarna så det går med ganska enkla medel. All den här infpormationen finns att läsa i Holleyböcker och andra amerikanska trimmarböcker.

Stanley

Den här länken (http://www.turbomustangs.com/smf/index. ... ic=51153.0) var precis det jag letat efter, tack nenne.

Blir en mod på min SB 650cfm DP och om jag har fattat alla uträkningar rätt, så bör den räcka till minst 400hk vid 0,6 bar ladd, vilket jag tror blir en ganska "körbar" gatmotor.

Nu är bara frågan om det skall bli två "små" agg. eller ett "stort".

Vill ha tidigt ladd och ett max varv på ca: 6000rpm.

Kanske någon som har tips även då det gäller val av turbo?

Kanske någon som har tips även var jag kan hitta "grenrörs" flänsar?

Tack alla för hjälpen.