Jump to content

Recommended Posts

Kan någon förklara för mig vad ett bullerprov är. Jag har försökt söka men utan att hitta något nyttigt.

Behöver man göra ett sådant när man importerar från usa, vart i så fall kan man göra det?

Någon som vet vart jag kan hitta en guide för import från USA som innehåller allt, de jag har hittat är bristfälliga på många punkter.

-Marcus

Kan någon förklara för mig vad ett bullerprov är. Jag har försökt söka men utan att hitta något nyttigt.

Behöver man göra ett sådant när man importerar från usa, vart i så fall kan man göra det?

Någon som vet vart jag kan hitta en guide för import från USA som innehåller allt, de jag har hittat är bristfälliga på många punkter.

-Marcus

Vad gäller buller så är det du behöver ett bullerintyg. Det enkla sättet är att köpa ett från någon av de större importörerna (kostar några tusingar). De kan också hjälpa dig med allt annat som krävs för att få bilen reggad och körklar (kostar ännu fler tusingar).

Jag har inte heller sett någon komplett beskrivning av vad som krävs så jag kan inte hjälpa dig med mer än vad jag själv minns.

Vägverkets författningssamling VVFS 2003:22 innehåller alla grundförutsättningar och hur mätningen ska göras, men inte så mycket om intyget som sådant.

  • 1 month later...

Har du lyckats få mer information om bullerprov. Är på gång att importera en mustang 06 gt coupe från usa och skulle behöva all info jag kan få, vad som behövs moddas för att få den godkänd osv.

När du bygger om ett fordon kan ex. SFRO (www.sfro.com) göra ett bullerprov, men det kostar 2000kr + hyra av flygplats 200kr. Så frågan är om inte intyget är enklare och smidigare, för du måste ju ändå få bilen till flygfältet.

BULLERPROV 2006-08-01

SFROs bullerprov är godkända för amatör-, om-byggda fordon och fordon importerade för eget bruk..

Bullerprov utförs på olika platser, och olika tider, i landet : Malmö, Laholm, Alingsås, Norrköping, Örebro, Västerås, Orsa, Östersund, Skellefteå och Kalix.

Doski 06

Nej for dom pengarna ingår:buller intyg,parkljus,reg bes etc.Med andra ord allt som behövs göras för att den ska gå igenom reg bes.Kanske va lite otydlig i första innlägget :roll:

Någon som vet vad som behövs göras på en importerad musse 06 el 07 för att får den reggad i sverige?

Har enligt rykten hört att man behöver byta

*hastighetsmättavlan från mph till kmh

*blinkers från röda till gula

Fyll gärna i.

Har även hittat specificationer från mustang 07 på fords hemsida. Det måste väl finnas något liknande på 05 och 06 så man kan se interna skillnader på den "nya" generationen mustanger

Du behöver stansa in chassinummer i motorrummet,

Fixa vita p-ljus

Blinkers på sidor E märkta med min klass 5. min 50cm från backen

Blinkers bak E märkta med minsta klass 2. Max 40cm från sidan.

Dekra intyg eller bullerprov & orginal title från usa.

  • 4 months later...

Måste p lysena verkligen vara vita?

Vad jag fattar av texten nedan kan de vara gula.

/Jonas

51 § Bil skall ha två främre positionslyktor (parkeringslyktor) som avger vitt eller gult ljus framåt och utmärker fordonets bredd.

Senare ändrat till:

Bil av 1976 eller senare års modell skall ha minst två främre positionslyktor (parkeringslyktor) som avger vitt eller gult ljus framåt och utmärker fordonets bredd.

Japp dom skall vara vita samt E märkta. sätt dit tillfälliga med dubbelhäftande.

vilket dom inte får vara. då får du nedslag på bristfällig fastsättning. Borra in dom istället med en plåtvinkel.

Japp dom skall vara vita samt E märkta. sätt dit tillfälliga med dubbelhäftande.

vilket dom inte får vara. då får du nedslag på bristfällig fastsättning. Borra in dom istället med en plåtvinkel.

Får och får, man ska ha otur om dom gnäller på det. Men säkrast är ju som sagt borra, bara att man är allergisk mot att göra hål i nya bilar.

Tänk på att dom max får vara 45cm från hörnen.

Japp dom skall vara vita samt E märkta. sätt dit tillfälliga med dubbelhäftande.

vilket dom inte får vara. då får du nedslag på bristfällig fastsättning. Borra in dom istället med en plåtvinkel.

Får och får, man ska ha otur om dom gnäller på det. Men säkrast är ju som sagt borra, bara att man är allergisk mot att göra hål i nya bilar.

Tänk på att dom max får vara 45cm från hörnen.[/quote:2ecbks6q]

Max 400 mm från bilens ytterkant till den inre kanten av den lysande ytan och minst 350 mm över marken enligt vägverkets författningssamling 2003:22 paragraferna 53 och 54.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...