Storm December 4, 2006 Report December 4, 2006 Kan någon förklara för mig vad ett bullerprov är. Jag har försökt söka men utan att hitta något nyttigt. Behöver man göra ett sådant när man importerar från usa, vart i så fall kan man göra det?Någon som vet vart jag kan hitta en guide för import från USA som innehåller allt, de jag har hittat är bristfälliga på många punkter.-Marcus Citera
Oddball December 4, 2006 Report December 4, 2006 Kan någon förklara för mig vad ett bullerprov är. Jag har försökt söka men utan att hitta något nyttigt. Behöver man göra ett sådant när man importerar från usa, vart i så fall kan man göra det?Någon som vet vart jag kan hitta en guide för import från USA som innehåller allt, de jag har hittat är bristfälliga på många punkter.-MarcusVad gäller buller så är det du behöver ett bullerintyg. Det enkla sättet är att köpa ett från någon av de större importörerna (kostar några tusingar). De kan också hjälpa dig med allt annat som krävs för att få bilen reggad och körklar (kostar ännu fler tusingar).Jag har inte heller sett någon komplett beskrivning av vad som krävs så jag kan inte hjälpa dig med mer än vad jag själv minns. Citera
Nenne December 4, 2006 Report December 4, 2006 Vägverkets författningssamling VVFS 2003:22 innehåller alla grundförutsättningar och hur mätningen ska göras, men inte så mycket om intyget som sådant. Citera
brandmannen January 8, 2007 Report January 8, 2007 Har du lyckats få mer information om bullerprov. Är på gång att importera en mustang 06 gt coupe från usa och skulle behöva all info jag kan få, vad som behövs moddas för att få den godkänd osv. Citera
DanielG January 8, 2007 Report January 8, 2007 När du bygger om ett fordon kan ex. SFRO (www.sfro.com) göra ett bullerprov, men det kostar 2000kr + hyra av flygplats 200kr. Så frågan är om inte intyget är enklare och smidigare, för du måste ju ändå få bilen till flygfältet.BULLERPROV 2006-08-01SFROs bullerprov är godkända för amatör-, om-byggda fordon och fordon importerade för eget bruk..Bullerprov utförs på olika platser, och olika tider, i landet : Malmö, Laholm, Alingsås, Norrköping, Örebro, Västerås, Orsa, Östersund, Skellefteå och Kalix. Citera
cmc78 January 11, 2007 Report January 11, 2007 TjaExclusive cars i stockholm fixar allt som behövs göras.Det kostar c:a 11000Kr har jag för mig,och det är inkl buller intyg. Citera
Doski06 January 11, 2007 Report January 11, 2007 Man betalar väl inte 11000kr för att få intyg, måste gå att få paper på detta utan att behöva göra det dumma testet. Citera
cmc78 January 12, 2007 Report January 12, 2007 Doski 06Nej for dom pengarna ingår:buller intyg,parkljus,reg bes etc.Med andra ord allt som behövs göras för att den ska gå igenom reg bes.Kanske va lite otydlig i första innlägget Citera
brandmannen January 13, 2007 Report January 13, 2007 Någon som vet vad som behövs göras på en importerad musse 06 el 07 för att får den reggad i sverige?Har enligt rykten hört att man behöver byta *hastighetsmättavlan från mph till kmh*blinkers från röda till gulaFyll gärna i.Har även hittat specificationer från mustang 07 på fords hemsida. Det måste väl finnas något liknande på 05 och 06 så man kan se interna skillnader på den "nya" generationen mustanger Citera
KR Motor January 13, 2007 Report January 13, 2007 Du behöver stansa in chassinummer i motorrummet,Fixa vita p-ljusBlinkers på sidor E märkta med min klass 5. min 50cm från backenBlinkers bak E märkta med minsta klass 2. Max 40cm från sidan.Dekra intyg eller bullerprov & orginal title från usa. Citera
blomman May 15, 2007 Report May 15, 2007 Måste p lysena verkligen vara vita?Vad jag fattar av texten nedan kan de vara gula./Jonas51 § Bil skall ha två främre positionslyktor (parkeringslyktor) som avger vitt eller gult ljus framåt och utmärker fordonets bredd. Senare ändrat till: Bil av 1976 eller senare års modell skall ha minst två främre positionslyktor (parkeringslyktor) som avger vitt eller gult ljus framåt och utmärker fordonets bredd. Citera
KR Motor May 15, 2007 Report May 15, 2007 Japp dom skall vara vita samt E märkta. sätt dit tillfälliga med dubbelhäftande. Citera
grufman May 15, 2007 Report May 15, 2007 Japp dom skall vara vita samt E märkta. sätt dit tillfälliga med dubbelhäftande.vilket dom inte får vara. då får du nedslag på bristfällig fastsättning. Borra in dom istället med en plåtvinkel. Citera
KR Motor May 16, 2007 Report May 16, 2007 Japp dom skall vara vita samt E märkta. sätt dit tillfälliga med dubbelhäftande.vilket dom inte får vara. då får du nedslag på bristfällig fastsättning. Borra in dom istället med en plåtvinkel.Får och får, man ska ha otur om dom gnäller på det. Men säkrast är ju som sagt borra, bara att man är allergisk mot att göra hål i nya bilar. Tänk på att dom max får vara 45cm från hörnen. Citera
Nenne May 16, 2007 Report May 16, 2007 Japp dom skall vara vita samt E märkta. sätt dit tillfälliga med dubbelhäftande.vilket dom inte får vara. då får du nedslag på bristfällig fastsättning. Borra in dom istället med en plåtvinkel.Får och får, man ska ha otur om dom gnäller på det. Men säkrast är ju som sagt borra, bara att man är allergisk mot att göra hål i nya bilar. Tänk på att dom max får vara 45cm från hörnen.[/quote:2ecbks6q]Max 400 mm från bilens ytterkant till den inre kanten av den lysande ytan och minst 350 mm över marken enligt vägverkets författningssamling 2003:22 paragraferna 53 och 54. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.