Calle January 10, 2007 Report January 10, 2007 Hallo, Jag är ny här. Skickar ett par bilder på min räser. -89 nästan standard. Citera
mogge January 10, 2007 Report January 10, 2007 Hej Calle ! vi har väll snackats för ? MVH Morgan Citera
87gt50 January 10, 2007 Report January 10, 2007 Hej Calle,kul med fler som använder sina FOX. Berätta gärna om din bil och dess modifieringar. Åker du 11.40 så har det gjorts en del. Ser ut att gå lite fett... kompressor?mvhJocke Citera
-86GTStang January 10, 2007 Report January 10, 2007 Hei. Fin fin Fox. Ja, bilde av motor, 60ft tid, utveksling, og gearkasse, det MÅ vi bare få info om.. 179kmt= 4.56:1 og C4 ? Gass eller presse? Citera
Calle January 11, 2007 Author Report January 11, 2007 Jo dom skall köras!Min målsättning är att kunna köra till jobbet, på bana och strippen. Jag har ett NOS Big Shot, 150hk på denna repa, testade också med 200 - missad växel och varvtalskyddet gick på långt före mållinjenmen ändå 11,2 nånting.Motorn är ganska standard faktiskt, hela blocket och kammen är orginal, topparna är portade E7, orginal spridare, Granatelli, BBK, Holley insug (portat orginal insug ger lägre ET när jag kör utan gas), Tremec och 4.10. MT Radialer 275x15Återkommer om ET utan gas och 60 fotare med och utan gas.Funderar på årets uppgraderingar. Listan är lång så jag måste prioritera.Har nån erfarenhet av:- PMS från Anderson MS- Manuel Flaming River kuggstång- Cobra R broms kittet- Citera
Calle January 11, 2007 Author Report January 11, 2007 Utan gas:60 ft - 1,751/8 - 8,25@1351/4 - 12,95@170Med 150hk gas:60ft - 1,551/8 - 7,25@1541/4 - 11,40@179Med 200hk gas: (Toppackningarna gav med sig! - som tur var?)60ft - 1,611/8 - 7,21@1571/4 - 11,23@195mvh/ Calle Citera
87gt50 January 11, 2007 Report January 11, 2007 Imponerande siffror, kul att se! Vad är gjort med chassiet?Var i landet håller du hus? Citera
Calle January 11, 2007 Author Report January 11, 2007 Gula Koni, de hårdare fjädrarna från FMS, Maximum Motorsports sub-frame connectors, MM torque arm och P-stag.Väghållnings chassi alltså. orginalfjädrarna bak ger faktiskt något sämre 60ft tid!Plast huv, ingen AC, ingen luft pump, inga kattar. Citera
mogge January 11, 2007 Report January 11, 2007 Riktigt kul att se hur bra den skjuter i väg från start ,trots sportigt chassi.. Citera
-86GTStang January 12, 2007 Report January 12, 2007 Hei. Meget bra tider, med orginalkam og portede orginaltopper ! Gass er sikkert skøy, og med gode topp pakninger og ignition retard, går det som F.Har manuellt Flaming river kit på min bil. Fungerer helt fint. Litt tung på rattet ved bykjøring og 225 framdekk. Men, god trening..Utrolig god veifølelse ved hastigheter over 50kmt. Citera
Calle January 18, 2007 Author Report January 18, 2007 Har du kollat in K-member utbudet? Varför valde du UPR? Har själv tittat på Maximum Motorsports (dyr) och Granatelli (dåligt rykte?). Citera
-86GTStang January 30, 2007 Report January 30, 2007 Hei. Helt rett, Derfor ble det UPR. Ok, ingen kanonkvalitet, A-armene kunne vært noe kraftigere, men jeg skal ikke kjøre på skogsvei. Hadde tenkt på MM, men det ble UPR pga penger... Citera
ThomasFB April 24, 2007 Report April 24, 2007 Utan gas:60 ft - 1,751/8 - 8,25@1351/4 - 12,95@170Med 150hk gas:60ft - 1,551/8 - 7,25@1541/4 - 11,40@179Med 200hk gas: (Toppackningarna gav med sig! - som tur var?)60ft - 1,611/8 - 7,21@1571/4 - 11,23@195mvh/ CalleHatten av. Hyfsat chassi, verkar funka bra med Koni. "Hoppar" bakaxeln alls, eller greppar den direkt? Citera
87gt50 April 24, 2007 Report April 24, 2007 Skulle tro att den biter i rätt så omedelbart, baserat på 60-fotstiderna. Jag har bara maginellt bättre 60fotstid med min, jfr med hans runda utan gas, med mitt chassi helt anpassat för Dragracing.../Jocke Citera
ThomasFB April 24, 2007 Report April 24, 2007 Jo, jag noterade också 60 ft tiderna, dom sitter där dom skall, trots chassit. Det är en intressant uppsättning och verkar vara bra balans mellan grepp raktfram och kurvegenskaper.Har själv alltid undrat över bakaxelhoppet på Fox- modellerna, speciellt manualväxlade, men det kan tydligen avhjälpas genom att byta ut originalbitarna i bakvagnen. Bilen tycks kränga ganska häftigt över framhörnet, så det är kanske inte så megastyv fjädring framtill ändå, vilket hjälper till vid viktförskjutningen. Citera
Calle April 25, 2007 Author Report April 25, 2007 Den greppar bra, men det krävs lågt tryck i drag radialerna - under 1,0 kg.Krängningen är nu delvis åtgärdad med ny K-balk (Granatelli faktiskt), länkarmar (MM) och koilovers (MM) i alla fyra hörnen. dessutom manuell kuggstång (FR).Jag skall försöka få fram bilder så småningom.Den gick ganska bra på Gotland Ring trots panik mek sista dagarna och med standard hjulvinklar.Givetvis Toyo R-däck från KR Motor - så klart. Citera
87gt50 April 25, 2007 Report April 25, 2007 1 kg i dragradialerna är nog inte optimalt. Radialer för dragracing åker folk generellt med högre tryck, då de beter sig annorlunda än de klassiska wrinkle wall däcken. Personligen åker jag med 17psi (1,2 kg) i mina slicks, utan slangar. Du kanske skulle prova klassiska ET streets eller slicks om du vill åka med lägre tryck?/Jocke Citera
Calle April 25, 2007 Author Report April 25, 2007 Tack för tipset.Jag är bra sugen att komma ner och testa på MECA! Citera
87gt50 April 25, 2007 Report April 25, 2007 Du är hjärtligt välkommen, körningarna startar nästa onsdag. Kolla www.srif.se för tävlingsschema. Tror det kommer att köras 4 st 3 dagarstävlingar, 1 2-dags (street extreme blabla) och en 4 dagars (winternationals). Detta förutom alla onsdagar med start nästa vecka och in i slutet av september. Vill du passa på att sladda lite på runtrunt bana med så finns både Knutstorp och Sturup inom ca 45 min körtid från Malmö. Är dock inte så insatt i deras schema och aktiviteter.mvhjocke Citera
ThomasFB April 25, 2007 Report April 25, 2007 Kör du med krängningshämmare ikopplad på strippen? Citera
Calle April 25, 2007 Author Report April 25, 2007 Kör du med krängningshämmare ikopplad på strippen?Nix, den åker av åssa har jag SAAB-fälgar med 175/65/15 Koreadäck fram. Citera
87gt50 April 25, 2007 Report April 25, 2007 Kör du med krängningshämmare ikopplad på strippen?Min e åsså väck, den väger hur mycket som helst och, hindrar utfjädringen. Kapade förresten ett varv på mina Moroso Trick springs i helgen, ska bli intressant att se vad det gör för stancen på bilen... har haft lite 4x4 look framtill innan... Citera
ThomasFB April 26, 2007 Report April 26, 2007 Kör du med krängningshämmare ikopplad på strippen?Nix, den åker av åssa har jag SAAB-fälgar med 175/65/15 Koreadäck fram.Gissade väl det. Ställer du om hjulvinklarna också, eller blir det för jobbigt? Det finns ju dessa lättare hollow-tube hämmare för den late, så att man bara behöver lösa på ändarna istället för att ta bort hela hämmaren. Citera
Calle December 8, 2008 Author Report December 8, 2008 Inget inlägg på snart en månad så jag slänger in en bild på min. Vänster fram har nu blivit uträtad efter incident i somras, passar samtidigt på att modda nederdelen på skärmen.Tittartävling. Fin felet i bilden! mvhCalle Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.