Jump to content

Min 89'a.


Calle

Recommended Posts

Felet? är att det står en italiensk? bil bredvid, kanske en fiat eller en alfa?

Fast egentligen så är det mer rätt än fel..

Ser väl ut som en alfa bertone, årsmodell 73-75 kanske?

trevlig bil, både alfan och mussen

Nej, Bertonen är givetvis inte fel. :-- Helt rätt att det är en -75. GTV 2000!

Cykeln är inte heller fel - faktiskt.

på't igen!

/C

Link to comment
Share on other sites

Framskärmen ser skum ut i nedre främre hörnet... nästan som Cobrans nederdel.... Kul att se nån mer som vågar satsa på Fox... Är ju inte allt för sällan man är ensam fox på träffar...

Link to comment
Share on other sites

Fälgen kanske?

Nix, dom är ok.

Kör du med 4-bult fortfarande? Kom igen och köp mina gamla billigt! ;)

Japp fortfarande 4-bult hade planer på att uppgradera bromsarna i vinter ,men det verkar som att det får vänta har kommit lite motor jobb i mellan :lol: Har du några roliga uppdateringar på g ?

Link to comment
Share on other sites

Framskärmen ser skum ut i nedre främre hörnet... nästan som Cobrans nederdel.... Kul att se nån mer som vågar satsa på Fox... Är ju inte allt för sällan man är ensam fox på träffar...

Glasfiberdelen nere fram sprack så jag ersätter den med en svetsad plåt som täcker däcket lite mer.

Din svarta är riktigt snygg! :D Går bra va?

mvh/Calle

Link to comment
Share on other sites

Fälgen kanske?

Nix, dom är ok.

Kör du med 4-bult fortfarande? Kom igen och köp mina gamla billigt! ;)

Japp fortfarande 4-bult hade planer på att uppgradera bromsarna i vinter ,men det verkar som att det får vänta har kommit lite motor jobb i mellan :lol: Har du några roliga uppdateringar på g ?

Motorjobb? Kan det vara toppackningarna?

Funderar på att skaffa alutoppar Edelbrock kanske , flytta bak motorn, fixa snyggare läpp på backluckan, lätta lite mer, mm mm.

Känner du till nån som kan korta en aluminiumkardan? De kända vid Brommaplan vill bara sälja nya.

mvh/Calle

Link to comment
Share on other sites

Toppackningarna stämmer bra , fast man ska ju inte klaga dom har hängt med i över 3 år !, när ändå topparna var av så blev det nya trickflow alu toppar samt GT40 insug och en kompressor kam från FMS :lol:

Känner inte till någon annan som kortar kardaner än dom på brommaplan.

Fick du redda på vad en ny skulle kosta?

Hm bra pris på fälgarna?

Link to comment
Share on other sites

Toppackningarna stämmer bra , fast man ska ju inte klaga dom har hängt med i över 3 år !, när ändå topparna var av så blev det nya trickflow alu toppar samt GT40 insug och en kompressor kam från FMS :lol:

- 400hk på bakhjulen ? - :--

Link to comment
Share on other sites

Framskärmen ser skum ut i nedre främre hörnet... nästan som Cobrans nederdel.... Kul att se nån mer som vågar satsa på Fox... Är ju inte allt för sällan man är ensam fox på träffar...

Glasfiberdelen nere fram sprack så jag ersätter den med en svetsad plåt som täcker däcket lite mer.

Din svarta är riktigt snygg! :D Går bra va?

mvh/Calle

Okej..... det var alltså inte det som var felet heller då.....

Om den går bra min svarta, beror ju på vad man jämför med som vanligt... Men går hyfsat i maskin iaf... mer får det inte bli för då tror jag inte det håller så länge... Saknar bromsar och chassie just nu... en ny låda vore inte fel heller... Men den börjar gå bra på alla områden efter alla justeringar/mappningar med Tweecern. Billigt och bra på landsväg och lagom rappt när man känner för det.

På tal om kardan, jag fick hem min alukardan häromdan och förvånades lite över hur veka svetsarna såg ut... svetsar rätt mycket aluminium på jobbet både Tig och Tråd så hade nog bränt på lite mer om jag gjort en själv... men men... ska ju hålla.... Att korta en kardan är ju inget konstigt så sett om man ha en vettig svarv och fet svets - kruxet är ju att balansera sen men det gör väl en motorfirma smidigt...

Link to comment
Share on other sites

Calle så fort jag har fåt in lite pengar så ska jag befria dig från plåtisarna!

är lite tunnt i lädret efter min senaste beställning .Har eventuellt en köpare på 17" oxå ... Jag har tappat ditt nummer skicka det så hör jag av mig. MVH

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...