Guest Anders January 11, 2007 Report January 11, 2007 Tja!Behöver man ha dom röda reflexerna som sitter på sidan bak? Har sett att många kör utan. Tänkte nämligen plocka bort mina. Och om det behövs på bilprovningen är det väl bara att tillfälligt sätta dit något inför besiktning?Mvh Anders Citera
Nenne January 11, 2007 Report January 11, 2007 Jag vet inte om jag missförstått dig, men på sidorna behövs inga reflexer, bara bakåt.Om bilen däremot är intagen och godkänd som flyttsak och det sitter reflexer i bakljusen så ska det inte behövas några extra (E1 märkta) reflexer, i alla fall om jag tolkar VVFS 2003:25 paragraf 3 punkt 4 rätt.http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr025.htmKillen som gjorde registreringsbesiktningen höll med om detta när jag frågade honom, men jag hade tryckt dit ett par reflexer ändå för att slippa diskussioner om småsaker så jag vet inte om han varit lika positiv om jag kommit utan dem. Citera
MrTurbo_1645 January 11, 2007 Report January 11, 2007 Jag monterade två runda röda reflexer över backljusglasen vid bes, dessa togs snarast av efter bes kan jag erkänna. Citera
Guest Anders January 12, 2007 Report January 12, 2007 Var kanske lite otydlig jag ska testa lägga in en bild. Citera
MrTurbo_1645 January 12, 2007 Report January 12, 2007 Aha, du menade dem. De kom på -68orna , de tidigare har inga. Tyvärr blir det ett stort hål i sidan om du tar bort dem. Kan säga att det var därför jag köpte en -67, för att slippa dem... Citera
Guest Anders January 12, 2007 Report January 12, 2007 Jaha det är så det ligger till. Jo det blir hål bakom men jag ska lacka om bilen så jag tänkte lägga igen hålen. Så då åter till frågan. Behövs dom för bilprovningen?Mvh Anders Citera
Tommyax January 12, 2007 Report January 12, 2007 Nej.Jag kan inte es att de skall behövas,, mvh Tommy. Citera
jibe January 12, 2007 Report January 12, 2007 Dom behövs inte. Jag fick tejpa över mina när jag gjorde reg.bes.Man får inte ha röda reflexer på sidan skall vara orange eller gula.Men på den vanliga bes. säger dom inget om dom. Citera
Svedis January 12, 2007 Report January 12, 2007 Främre och bakre sidomarkeringar blev standard på –68. Detta pga nya statliga säkerhetsbestämmelser.I början var bakre reflexen monterad i flygeln dvs stort hål. Efter strejken senhösten -67, fick man snabba upp produktionen, så på senare producerade bilar smackades den utanpå flygeln.Så det ska vara som du har det. Personligen skulle jag alltså återmontera den efter lackning /Svedis Citera
JohnB January 12, 2007 Report January 12, 2007 1968 Mustang v.s 1967 MustangEverything took a more rounded appearance.A collapisble steering column was added which was a major safety improvment and more padding can be found in the interior of the 1968.*Side Markers in the front and rear,Door handles which folded down,Shoulder belts and the rear view mirror was attached to the windshield,a locking latch to hold rear seat in place in case of a crash in the Fastbacks,and a new design steering wheel* The early production 1968 Mustang had a color matching trim around the marker,late production Models a chrome (bright trim) finsihed trimhttp://www.geocities.com/mustangs68.geo/dif68.htmlLes om streiken på Ford i 1967 her,http://www.geocities.com/mustangs68.geo/fo-uaw.html Citera
pools January 13, 2007 Report January 13, 2007 Hej!Om dina reflexer är i någorlunda bra skick så montera tillbaka dom. Om dumåste köpa nya, avstå. Dom är skitdyra. Men dom hör till årsmodellen.Tidiga 68:or hade infällda, senare modeller utanpåliggande. Om du väljer attinte montera tillbaka dom, kassera dom inte, sälj dom, du får bra betalt!Mvh. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.