Jump to content

reflexer bak


Recommended Posts

Guest Anders

Tja!

Behöver man ha dom röda reflexerna som sitter på sidan bak? Har sett att många kör utan. Tänkte nämligen plocka bort mina. Och om det behövs på bilprovningen är det väl bara att tillfälligt sätta dit något inför besiktning?

Mvh Anders

Jag vet inte om jag missförstått dig, men på sidorna behövs inga reflexer, bara bakåt.

Om bilen däremot är intagen och godkänd som flyttsak och det sitter reflexer i bakljusen så ska det inte behövas några extra (E1 märkta) reflexer, i alla fall om jag tolkar VVFS 2003:25 paragraf 3 punkt 4 rätt.

http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr025.htm

Killen som gjorde registreringsbesiktningen höll med om detta när jag frågade honom, men jag hade tryckt dit ett par reflexer ändå för att slippa diskussioner om småsaker så jag vet inte om han varit lika positiv om jag kommit utan dem.

Guest Anders

Var kanske lite otydlig jag ska testa lägga in en bild.

Aha, du menade dem.

De kom på -68orna , de tidigare har inga. Tyvärr blir det ett stort hål i sidan om du tar bort dem.

Kan säga att det var därför jag köpte en -67, för att slippa dem...

Guest Anders

Jaha det är så det ligger till. Jo det blir hål bakom men jag ska lacka om bilen så jag tänkte lägga igen hålen. Så då åter till frågan. Behövs dom för bilprovningen?

Mvh Anders

Dom behövs inte. Jag fick tejpa över mina när jag gjorde reg.bes.

Man får inte ha röda reflexer på sidan skall vara orange eller gula.

Men på den vanliga bes. säger dom inget om dom.

Främre och bakre sidomarkeringar blev standard på –68. Detta pga nya statliga säkerhetsbestämmelser.

I början var bakre reflexen monterad i flygeln dvs stort hål. Efter strejken senhösten -67, fick man snabba upp produktionen, så på senare producerade bilar smackades den utanpå flygeln.

Så det ska vara som du har det. Personligen skulle jag alltså återmontera den efter lackning

/Svedis :--

1968 Mustang v.s 1967 Mustang

Everything took a more rounded appearance.A collapisble steering column was added which was a major safety improvment and more padding can be found in the interior of the 1968.

*Side Markers in the front and rear,Door handles which folded down,Shoulder belts and the rear view mirror was attached to the windshield,a locking latch to hold rear seat in place in case of a crash in the Fastbacks,and a new design steering wheel

* The early production 1968 Mustang had a color matching trim around the marker,late production Models a chrome (bright trim) finsihed trim

http://www.geocities.com/mustangs68.geo/dif68.html

Les om streiken på Ford i 1967 her,

http://www.geocities.com/mustangs68.geo/fo-uaw.html

Hej!

Om dina reflexer är i någorlunda bra skick så montera tillbaka dom. Om du

måste köpa nya, avstå. Dom är skitdyra. Men dom hör till årsmodellen.

Tidiga 68:or hade infällda, senare modeller utanpåliggande. Om du väljer att

inte montera tillbaka dom, kassera dom inte, sälj dom, du får bra betalt!

Mvh.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...