Per Berglund January 15, 2007 Report Share January 15, 2007 Finns nån här som vet om det går göra om wma fil till en MP3 fil direkt från hårddisken?Det är så att jag har ljudböcker som jag vill ha in i min MP3 spelare.Ljudböckerna innhåller inga filer som går att "rippa" av från typ NERO eller Winamp Pro.Däremot kan man exportera ut wma filer från ljudboken till hårddisken.Men hur tusan gör man sen om dessa till MP3 filer som nu ligger på hårddisken???Varken Nero eller Winamp Pro kan läsa från hårddisk utan de vill läsa från CD läsaren.Eller är det jag som är korkad?Novis på detta så vore kanon om nån Media snubbe kunde guida mig! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomarc January 15, 2007 Report Share January 15, 2007 Du borde kunna göra det med iTunes. iTunes konverterar automatiskt wma till mp3 (förutsatt att det inte är en skyddad wma). Jag har inte provat med nån ljudbok men skulle tro att iTunes kan rippa skivan till mp3 direkt.Ladda ner iTunes på http://www.apple.com/se/itunes/download/Thomas Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund January 15, 2007 Author Report Share January 15, 2007 Tackar jag prövar på direkten!Som sagt ljudskivor innehåller inga ljudfiler utan de har något program som genererar filerna.Vette fanken hur det funkar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund January 15, 2007 Author Report Share January 15, 2007 Nej som du sa verkar filerna vara skyddade. Så här ser innehållet ut på en ljudbok! Blir nog att köpa en bärbar CD-spelare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rambo January 15, 2007 Report Share January 15, 2007 Finns en uppsjö av program som kan konvertera till mp3.Testa någon av dom här:http://www.wma-mp3.com/ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund January 15, 2007 Author Report Share January 15, 2007 Tack så mycket för tipset Rambo!!! Ska testa i morgon och se om jag får fart på det.Datorn börjar bli nedlusad av diverse Media program så hoppas det går. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lusten January 17, 2007 Report Share January 17, 2007 Annars finns det ett väldigt bra program som heter AshampooMP3AudioCenter1.6.4.Med det så har jag rippat ner ljudböcker Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard January 24, 2007 Report Share January 24, 2007 Kan inte mp3-spelaren spela wma-filer?Köpte precis en mp3-spelare förra veckan och den spelar wma..., eller är det kanske wmv...Hur som helst, nyare Windows Media Player kan väl konvertera till mp-3. Jag tror det funkar med version 11 och nyare (om det finns).Lycka till! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radioman January 24, 2007 Report Share January 24, 2007 Kan inte mp3-spelaren spela wma-filer?Ofta kan de det är min erfarenhet.Jag har en ett år gammal (billig 512mbyte) MP3 spelare, köpt på elgiganten som spelare både mp3,wma och wav filer.För övrigt så finns det ju, som det redan tipsats om här, småprogram för att konvertera. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund January 24, 2007 Author Report Share January 24, 2007 Köpte en I-Audio U2 för 1år sedan för över 2000kr och den spelar inte wma Spåren syns i displayen men han hoppar bara vidare till nästa spår och nästa och nästa till den är tillbaka till spår 1 I instruktionen står den att den spelar en massa olika format och även WMA filer.Jag undrar om det kan vara nått fel på spelaren eller så är det nått "special" med just filer från ljudböcker.Hmm kanske ska läsa lite mer i den oanvända instruktionsboken! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter /Cobra January 25, 2007 Report Share January 25, 2007 filerna är väl förmodligen skyddade med http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Media_DRM .Mp3spelaren kanske inte klarar dessa?Har själv inte behövt brottats med dessa filer, men jag skulle nog prova en sökning på google på t.ex wma drm converter (om inte rambos funkar?) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts