Jump to content

Göra MP3 filer ?????????

Per Berglund

Recommended Posts

Finns nån här som vet om det går göra om wma fil till en MP3 fil direkt från hårddisken?

Det är så att jag har ljudböcker som jag vill ha in i min MP3 spelare.

Ljudböckerna innhåller inga filer som går att "rippa" av från typ NERO eller Winamp Pro.

Däremot kan man exportera ut wma filer från ljudboken till hårddisken.

Men hur tusan gör man sen om dessa till MP3 filer som nu ligger på hårddisken???

Varken Nero eller Winamp Pro kan läsa från hårddisk utan de vill läsa från CD läsaren.

Eller är det jag som är korkad?

Novis på detta så vore kanon om nån Media snubbe kunde guida mig! :roll:

Kan inte mp3-spelaren spela wma-filer?

Köpte precis en mp3-spelare förra veckan och den spelar wma..., eller är det kanske wmv...

Hur som helst, nyare Windows Media Player kan väl konvertera till mp-3. Jag tror det funkar med version 11 och nyare (om det finns).

Lycka till!

Kan inte mp3-spelaren spela wma-filer?

Ofta kan de det är min erfarenhet.

Jag har en ett år gammal (billig 512mbyte) MP3 spelare, köpt på elgiganten som spelare både mp3,wma och wav filer.

För övrigt så finns det ju, som det redan tipsats om här, småprogram för att konvertera.

Köpte en I-Audio U2 för 1år sedan för över 2000kr och den spelar inte wma :!::evil:

Spåren syns i displayen men han hoppar bara vidare till nästa spår och nästa och nästa till den är tillbaka till spår 1

I instruktionen står den att den spelar en massa olika format och även WMA filer.

Jag undrar om det kan vara nått fel på spelaren eller så är det nått "special" med just filer från ljudböcker.

Hmm kanske ska läsa lite mer i den oanvända instruktionsboken! :oops: