Jump to content

Mustang -74


Zlam

Recommended Posts

Har hittat en Mustang -74 i toppskick som har gått 7500 mil som ett gammalt par har haft.

De begär 60000 för den!

Kan det vara ett rimligt pris för denna bil? Då jag förstår att de inte är så jätte populära!

Bilen är som ny och helt original.

Link to comment
Share on other sites

Det här är en sån där knepig fråga eftersom det är lite av "gängrivalitet" inom Mustang ägare när det gäller just årsmodeller så du kan nog få ganska skiftande svar här. :--

Just 1974 är lite extra trist eftersom det bara är 4cyl och V6 motorer vilket drar ner priset.

Lite svårt att värdesätta en Mustang II eftersom det är en så liten marknad och de som finns är oftast skrot och ytterst sällan man ser "välbevarade".

Visst det är väll alltid kul med en orginalare i superskick och är det så du vill ha det så köp den.

60.000 skulle jag personligen aldrig ge för en sådan bil men det beror mer på min egen smak.

Du får ju en 80-tals Mustang utan vidare och betydligt roligare bil för samma pengar.

Men kanske du söker just efter modellen Mustang II eller bara i allmänhet runt Mustang?

Hur tänkte du använda den?

Jag tycker iallfall priset är högt för den modellen även om det är en Ghia men det kan ju ligga där p.g.a att det finns så få i det skicket. :roll:

Sök lite på "Bil Sajterna".. Hitta några på 5min men inga fina så det är svårt att jämföra

http://www.blocket.se/vi/10522310.htm?ca=12_s

http://www.blocket.se/vi/10313704.htm?ca=12_s

Link to comment
Share on other sites

Har letat runt lite på nätet men det är svårt o jämföra för de flesta eller ingen är inte i så gott skick, tycker själv att priset är lite högt i med att det bara sitter en 6a i den.

Link to comment
Share on other sites

Den är inte värd mer än vad någon är villig att betala.

Vad anser du att den är värd ?

Lämna det som bud och be den höra av sig om det är acceptabelt. Annars får säljaren vänta till någon (om nån) tycker deras pris är Ok. Dyker ingen köpare upp så får säljaren sänka priset om de vill bli av med den. Det är så marknadsekonomin fungerar.

Annars hittar du säkert något annat roligt för dina pengar... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...