Bjornagain January 26, 2007 Author Report January 26, 2007 Som sagt så har jag inte bestämt mig än. Och jag tänker inte betala 140000 sekiner för den. Bifogar en interiörbild.Jag tackar för alla synpunkter. Där med inte sagt att disskusionen är avslutad.Björn J Citera
Ronnie S January 26, 2007 Report January 26, 2007 Här är lite reflektioner på motorrumsbilden:* Värmepaketet är urkopplat av någon anledning (läckage?), värmeslangen går direkt från insuget ner till vattenpumpen.* Bilen har luftpump (till avgasrening) så den är nysåld i Californien. Det ser ut att vara rätt grejor för en avgasrenad 66:a (jag har själv ägt en sån bil tidigare).* Motorblocket ser ut att vara svart, stämmer det? Hela motorn ska vara blå på en 66:a. Om motorn är ommålad kan man ju misstänka att den varit urplockad någon gång.Det viktigaste när man ska köpa en gammal Mustang är ju att kolla upp ifall det finns ROST, som sagts tidigare här. Ett rostkänsligt ställe är luftintaget framför vindrutan. Man kan kolla detta genom att sakta hälla vatten genom luftintagsgallret, och kolla att det dräneras ut under framskärmarna. Om bilen är rostig där brukar det droppa in vatten på golvet i bilen istället. Det är ett jättejobb att rätta till rost på detta ställe, här kan du läsa mer om det: http://www.mustangbarn.com/Cowl_Vent_Repair.htm Citera
Svedis January 26, 2007 Report January 26, 2007 Tycker den ser lite halvtaskig ut inne!! Verkar vara rost(?) på pedalhållarna, innerlister, instrumentering. Brun matta!!Nä, bjornagain, för en hundring tror jag du hittat bättre. Det finns många justa brudar därute!Lycka till Citera
Fredrik fd 863 January 26, 2007 Report January 26, 2007 Hel ratt hel dash hela (som det verkar) dörrsidor. Ej uppborrad I-bräda. Hade nog förväntat mig värre. Mattan är blekt. Men sitter det nån com-radio på konsollen, eller? Citera
Bjornagain January 26, 2007 Author Report January 26, 2007 Värme blev det i bilen iallafall.Har inte satt mig in i hur slangar och sånt ska vara dragna än.Motorn är blå under allt det andra. Vet inte hur mycket som är kvar av färgen.Lister invändigt är fina utan rost. Pedalstället har jag inte titta på.På fotot om man förstorar upp det så ser det onekligen lite brunt ut.Mattan är lite blekt ja, men är hel. Har sett värre.Det sitte faktiskt en gammal komradio under instrumentpanelen till höger om ratten.Bilen är såld i Los Angeles där den köptes i höstas av säljaren.Börjar luta åt en annan bil om inte priset sänks rejält.Jag vill ha en bil i bruksskick som inte skämmer för sig.Mekande då och då och lite större grejer under vintern är inga problem.Inga svetsjobb. För att till slut bli en fin bil, men ej i mint.Någon som vet någon som inte är utannonserad än. Intressanta årsmodeller är 65-67. V8 med automat. Bilen ska finnas i Sverige. Helst inte hur långt bort som helst. Jag bor i Norra Västergötland. Björn J Citera
Ronnie S January 26, 2007 Report January 26, 2007 Värme blev det i bilen iallafall.Har inte satt mig in i hur slangar och sånt ska vara dragna än.Okej, jag tyckte slangen som går från insuget såg ut att vara underligt dragen (brukar gå bakåt, intill ventilkåpan), så jag tog för givet att värmeelementet inte var inkopplat. Citera
John_Steen January 26, 2007 Report January 26, 2007 Jag är böjd att hålla med om att värmepaketet onekligen ser ut att vara förbidraget, av slangarna att dömma. Jag har själv kopplat det så på min 65HT för att undvika att bli stående med en brusten slang inne i värmepaketet ute på någon träff eller nöjestur, en ren latmans lösning alltså När det gäller ävrdet så är det alltid svårt att bedömma utifrån bilder men jag håller med om de som alla andra har sagt, att 140 000:- låter som väldigt mycket pengar. Det går, efter vad jag har sett, att finna svensksålda bilar bilar med 4 portare, rally-pax etc i detta skick för under 100000:-. Det är ju inte allt för sällsynta bilar om man exempelvis tittar på blocket eller classiccars.se. Citera
Bjornagain January 26, 2007 Author Report January 26, 2007 Bifogar ett foto taget lite närmare motorn.Har nog annars beslutat mig för att titta på andra bilar.Han har fler till salu. Alla mer eller mindre renoverade.Men ingen som jag tyckte föll mig i smaken.Möjligtvis en 66:a Candy apple red. Den hade en finare finish på lacken,Renoverad motor. Ej nyrenoverad. Snyggt motorrum. Går finfint.Fula standard kapslar. Fast nya ekerkapslar var ju inte så farligt dyra.Men det släppte lite i kanterna på lacken här och var. Omlackad i Usa.Efter vad man hört så slarvar de mycket där när de lackar. Eller?125000 sek. för den tror jag är i överkant för den med. Går nog att pruta ner lite.Helt ny inredning ska i den då den som är är hemmagjord och sprucken. Även nya kofångare ska på.Björn J Citera
CMC-49 January 26, 2007 Report January 26, 2007 120000 för ht bilar i detta skick orört eller inte är rena bedrägeriet:-Helt o hållet min åsikt:------) Citera
R Lenngren January 26, 2007 Report January 26, 2007 Hej Priser på klassiker är alltid svårt. Motortidningen NOSTALGIA gjorde en köpguide vid Mustangens 40 årsjubileum och deras prisbild i Sverige såg ut så här då. A . B .1965-66 Hardtop 165.000 - 85.0001965-66 Fastback 220.000 - 110.000165-66 Convertible 300.000 - 150.000Priser gäller V8 och A priser gäller Mustanger som ofta får utmärkelser på de svenska bilträffarna. B priser är de mest förekommande bilar i fint bruksskick.Jag köpte min första Mustang -66 i slutet 70-talet som ansågs på den tiden vara i gott bruksskick medan många andra mustanger här i Sverige var helt sönder rostade. Den Mustang som jag har nu tog jag hit frånCalifornien, fast den hade sk "blackplate" nummerskyltar som betyder att den skall ha varit hela tiden i Californien så finns det tex lite rost i dörrar förvisso blev jag informerad om detta innan jag köpte bilen, så var väldigt noga och kolla överallt, mät gärna fukten i golvmattorna tex. och kolla på fler annonser typ www.usabil.nu eller www.annonsbörsen.seMvhRolf Citera
Pelle cmc 375 January 26, 2007 Report January 26, 2007 Intresant diskussion, börjar tro att jag kan få tillbaka utlagda slantar. Missupfatta inte, ska inte sälja. Citera
Rolf-Enåsen February 24, 2007 Report February 24, 2007 Har följt inläggen och undrar om du slog till och köpte objektet? Citera
Bjornagain February 24, 2007 Author Report February 24, 2007 Hej.Nej jag har inte köpt den och inte någon annan heller än.Kikar runt lite på olika som jag har fått foton och beskrivningar på.Dessa är bara så långt hemmifrån så man drar sig lite.Har även lite kontakt med en kille i Usa som jag har fått lite förslag ifrån.Dit är det ännu längre. En äkta gt 65- ht, en cabbe 65- som jag väntar lite foton på. Även en 65- ht som jag ratade bara genom att titta på fotona.De två första har ett mycket bra pris, men vet ej än skicket än.Men det känns lite olustigt att skicka pengar dit på en bil man inte kan titta på på plats och inte kan provköra, även om vissa garantier finns att den ska uppfylla det som beskrivs.Någon som har erfarenheter att "ta" en från usa?Björn Citera
Fredrik fd 863 February 24, 2007 Report February 24, 2007 Jag har erfarenhet att ta hem 2 bilar. Dels en via mäklare och sen en helt på egen hand. Att anlita en mäklare är att föredra ifall man med säkerhet VET att man kan lita på dem. Flera kan man INTE lita på.Om det är en äkta GT som är billig - hade jag vart försiktig... Färsäkra dig om att den ÄR äkta först. Citera
Bjornagain February 24, 2007 Author Report February 24, 2007 Hej.Jag vill inte hänga ut någon här, men han annonserar på annonsbörsen.se och på classiccars.se.Nästan bara cabbar till väldigt bra priser. Om någon förstår vem jag menar så kanske det finns ett omdöme att dela med sig?Utan att säga vem det är.Björn Citera
Rolf-Enåsen February 24, 2007 Report February 24, 2007 Jag har tidigare tagit hem 3 från USA och en 4:e är på väg.Har nu hemma en 65:a GT cab. som är true factory original med 99% säkerhet . Den kommer att bli till salu nu i vår. Att jag inte skriver 100% beror på att det saknas original sales document, men allt annat på bnilen stämmer. Citera
Pelle cmc 375 February 24, 2007 Report February 24, 2007 Betala innan du sett bilen är alltid riskabelt. Har en bekant som gjort så och han står idag utan både bil och pengar, det verkade ändå vara en seriös firma! Citera
Rolf-Enåsen February 24, 2007 Report February 24, 2007 Om man tar kontakt med säljaren inte bara per mail utan också per telefon, och då ett flertal gånger, så kan man med oftast med sunt förnuft sålla bort skojarna från de seriösa. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.