Anders S February 5, 2007 Report February 5, 2007 Hej. Har "fått"ett projekt som blivit stående länge. Består av -68 302 block , -68 289 toppar , 289 vev , Gammalt Edelbrock Torker 289 Insug.Tänkte bygga en lätt trimmad motor.Kom gärna med råd ang val av Kam , Förgasare.Tack på förhand.Anders. Citera
weiter February 7, 2007 Report February 7, 2007 Hej Anders!Det enklaste och troligen billigaste är att på Jegs köpa Edelbrock Performer RPM camshft kit, Edelbrock Performer RPM insug, Edelbrock 500 cfm förgasare, 1,9" insugsventiler och 1,6" avgasventiler och Pertronix tändsystem och komplettera detta med HiPo-grenrör. Många förespråkar större förgasare men skall Du köra på gatan så räcker 500 cfm långt. Vill man gå vidare kan man installera Vindage Tray (skvalpplåt)och rullvippor. Du får en go motor enligt ovan.MvhAnders W. Citera
ThomasFB February 8, 2007 Report February 8, 2007 Hej Anders!Det enklaste och troligen billigaste är att på Jegs köpa Edelbrock Performer RPM camshft kit, Edelbrock Performer RPM insug, Edelbrock 500 cfm förgasare, 1,9" insugsventiler och 1,6" avgasventiler Du får en go motor enligt ovan.med dåligt bottenvrid. Citera
Preben February 8, 2007 Report February 8, 2007 Hej Anders!Det enklaste och troligen billigaste är att på Jegs köpa Edelbrock Performer RPM camshft kit, Edelbrock Performer RPM insug.Jag sku satsa på vanlig Edelbrock Performer kam och insug (har faktiskt köpt till min 302) då får du en motor som funkar BRA även på lågvarv. Citera
Hakan rocker February 8, 2007 Report February 8, 2007 Vem bryr sig om lågvarv ? en mustang ska ju ändå inte köras under 6000 rpm det är där det roliga börjar //Håkan Linder Citera
Peter /Cobra February 9, 2007 Report February 9, 2007 RACING CARBURETOR CFMRacing Carb CFM = RPM x Displacement ÷ 3456 x 1.1taget från: summit racing log book. Citera
Anders S February 9, 2007 Author Report February 9, 2007 Tack för era input. Tanken var att behålla så mycket som möjligt av det gamla.Men det är klart vill man ha det bästa så är det ju bara att dega upp å köpa en cratemotor.(inte med min ekonomi) Citera
ThomasFB February 9, 2007 Report February 9, 2007 Vem bryr sig om lågvarv ? en mustang ska ju ändå inte köras under 6000 rpm det är där det roliga börjar //Håkan LinderRoligt ja, i 5 dagar kanske, sen vill man spränga sk...en med dynamit. Citera
Anders S February 9, 2007 Author Report February 9, 2007 Ok då vet jag. Bilen är orginal.Tänkte att få ut lite mer än de A-code hästar som finnes. Citera
ThomasFB February 9, 2007 Report February 9, 2007 Håll dej till verkliga livet bara, du behöver vridmoment. Alltså fokusera på området 2000-5000 rpm. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.