Jump to content

Recommended Posts

Ja, hm, heter det så förresten.

Ni vet en sån där "stång" man sätter mellan fästerna till fjädringen tvärs över för att öka vridstyvheten.

Finns det färdiga såna till Mustangen?

Priser?

Skulle det göra nån märkbar skillnad?

/Jocce

Det finns en hel del olika, Steeda är faktiskt en av dom snyggare och funkar väldigt bra!

Sen har dom en helgjuten som är justerbar beroende på hur man kör.

Det blir en grym skillnad på bilen, varav den största när man kör "vanligt" att bilar knirrar och knarrar inte längre när man kör över farthinder och dylikt. Sen om man kör mer inspirerad körning så märks ju styvheten ännu mera och bilen styr in mer direkt så att säga.

Hör av dig om du vill veta mer!

Mvh Erik

Det finns en hel del olika, Steeda är faktiskt en av dom snyggare och funkar väldigt bra!

Det blir en grym skillnad på bilen, varav den största när man kör "vanligt" att bilar knirrar och knarrar inte längre när man kör över farthinder och dylikt. Sen om man kör mer inspirerad körning så märks ju styvheten ännu mera och bilen styr in mer direkt så att säga.

Mvh Erik

Är den bara "bulta på" eller måste man justera in den osv?

/Jocce

Mvh Erik

Är den bara "bulta på" eller måste man justera in den osv?

/Jocce

Bara att bulta på! Sitter i samma bultar som fjäderbenen

• 1 year later...

Om jag ska vara ärlig?

Jag skulle absolut köpa riktiga grejer, när väl frakten, tullen, momsen försäkringar, införtullningskostnader är betald så kommer det inte vara så stor skillnad i pris ändå. Frakt+kostnaderna är ju samma oavsett vilket märke du köper.

sen snålar man väl inte på en bil som kostade nära 400000kr när den kom 2005....;P

Om jag ska vara ärlig?

Jag skulle absolut köpa riktiga grejer, när väl frakten, tullen, momsen försäkringar, införtullningskostnader är betald så kommer det inte vara så stor skillnad i pris ändå. Frakt+kostnaderna är ju samma oavsett vilket märke du köper.

sen snålar man väl inte på en bil som kostade nära 400000kr när den kom 2005....;P

Hm, nej kanske inte snålar, men försöker ändå handla medvetet, vad gör denna sämre än en dubbelt så dyr t.ex.?

Och klart det blir skillnad i pris även efter moms osv, är juh inte mindre moms o tull på dyrare saker...

Frakten dock är juh samma..

/Jocce

Jag har ett BMR , kostade runt 1.500:- om jag inte minns helt fel.

Bara att skruva dit.

Köpt i Sverige eller USA?

Fan ser riktigt fett ut när det har en så utstående färg :)

/Jocce

Kennet här i Linköping som ställde ut sin Bullit 2008 på Elmia har ett grymt snyggt stag monterat på sin. Tyvärr ingen bild kanske får möjlighet lite senare att ta en på staget. Det består ialla fall av två parallela "rör" som är sammanlänkade med en plåt hela vägen mellan tornen ca 10cm brett hela vägen som jag minns det riktigt snyggt

Kennet här i Linköping som ställde ut sin Bullit 2008 på Elmia har ett grymt snyggt stag monterat på sin. Tyvärr ingen bild kanske får möjlighet lite senare att ta en på staget. Det består ialla fall av två parallela "rör" som är sammanlänkade med en plåt en del av vägen mellan tornen ca 10cm brett he vägen som jag minns det riktigt snyggt

Hittade en länk

http://jalopnik.com/photogallery/2008Fo ... 1000128006

Kennet här i Linköping som ställde ut sin Bullit 2008 på Elmia har ett grymt snyggt stag monterat på sin. Tyvärr ingen bild kanske får möjlighet lite senare att ta en på staget. Det består ialla fall av två parallela "rör" som är sammanlänkade med en plåt en del av vägen mellan tornen ca 10cm brett he vägen som jag minns det riktigt snyggt

Hittade en länk

Ah det där var snuskigt snyggt :)

Är det nån större skillnad mellan att köra ett "enkelt" eller ett sånt där "dubbelt"?

/Jocce

Jag tog hem mitt från usa, Texas hot Rods.

Lackade staget för att matcha Steeda CAI´en

Om det är dubbelt eller enkelt beror helt på tjockleken i materialet, men stabilt är det.

Hittade en länk

Ah det där var snuskigt snyggt :)

Är det nån större skillnad mellan att köra ett "enkelt" eller ett sånt där "dubbelt"?

/Jocce

Här är ett snyggt, Ford racingparts, dessutom i Sverige:

http://www.mustangperformance.se/product.asp?pid=280

bättre bild:

http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=8269

Mvh Erik

Hej sticker in här med en fråga, jag söker dito stag till en Kenne Bell utrustad Mustang. Har kollat lite här och där och inte lyckats hitta ett som går över kompressorn. Någon som känner till om det finns något?

Tack på förhand/Lennart