Jump to content

Featured Replies

comment_36386

Ja, hm, heter det så förresten.

Ni vet en sån där "stång" man sätter mellan fästerna till fjädringen tvärs över för att öka vridstyvheten.

Finns det färdiga såna till Mustangen?

Priser?

Skulle det göra nån märkbar skillnad?

/Jocce

comment_36431

Det finns en hel del olika, Steeda är faktiskt en av dom snyggare och funkar väldigt bra!

Sen har dom en helgjuten som är justerbar beroende på hur man kör.

Det blir en grym skillnad på bilen, varav den största när man kör "vanligt" att bilar knirrar och knarrar inte längre när man kör över farthinder och dylikt. Sen om man kör mer inspirerad körning så märks ju styvheten ännu mera och bilen styr in mer direkt så att säga.

Hör av dig om du vill veta mer!

Mvh Erik

  • Author
comment_36542
Det finns en hel del olika, Steeda är faktiskt en av dom snyggare och funkar väldigt bra!

Sen har dom en helgjuten som är justerbar beroende på hur man kör.

Det blir en grym skillnad på bilen, varav den största när man kör "vanligt" att bilar knirrar och knarrar inte längre när man kör över farthinder och dylikt. Sen om man kör mer inspirerad körning så märks ju styvheten ännu mera och bilen styr in mer direkt så att säga.

Hör av dig om du vill veta mer!

Mvh Erik

Är den bara "bulta på" eller måste man justera in den osv?

/Jocce

comment_36636
Det finns en hel del olika, Steeda är faktiskt en av dom snyggare och funkar väldigt bra!

Sen har dom en helgjuten som är justerbar beroende på hur man kör.

Det blir en grym skillnad på bilen, varav den största när man kör "vanligt" att bilar knirrar och knarrar inte längre när man kör över farthinder och dylikt. Sen om man kör mer inspirerad körning så märks ju styvheten ännu mera och bilen styr in mer direkt så att säga.

Hör av dig om du vill veta mer!

Mvh Erik

Är den bara "bulta på" eller måste man justera in den osv?

/Jocce

Bara att bulta på! Sitter i samma bultar som fjäderbenen

  • 1 year later...
comment_51652

Om jag ska vara ärlig?

Jag skulle absolut köpa riktiga grejer, när väl frakten, tullen, momsen försäkringar, införtullningskostnader är betald så kommer det inte vara så stor skillnad i pris ändå. Frakt+kostnaderna är ju samma oavsett vilket märke du köper.

sen snålar man väl inte på en bil som kostade nära 400000kr när den kom 2005....;P

  • Author
comment_51653
Om jag ska vara ärlig?

Jag skulle absolut köpa riktiga grejer, när väl frakten, tullen, momsen försäkringar, införtullningskostnader är betald så kommer det inte vara så stor skillnad i pris ändå. Frakt+kostnaderna är ju samma oavsett vilket märke du köper.

sen snålar man väl inte på en bil som kostade nära 400000kr när den kom 2005....;P

Hm, nej kanske inte snålar, men försöker ändå handla medvetet, vad gör denna sämre än en dubbelt så dyr t.ex.?

Och klart det blir skillnad i pris även efter moms osv, är juh inte mindre moms o tull på dyrare saker...

Frakten dock är juh samma..

/Jocce

comment_51711

Kennet här i Linköping som ställde ut sin Bullit 2008 på Elmia har ett grymt snyggt stag monterat på sin. Tyvärr ingen bild kanske får möjlighet lite senare att ta en på staget. Det består ialla fall av två parallela "rör" som är sammanlänkade med en plåt hela vägen mellan tornen ca 10cm brett hela vägen som jag minns det riktigt snyggt

comment_51712

Kennet här i Linköping som ställde ut sin Bullit 2008 på Elmia har ett grymt snyggt stag monterat på sin. Tyvärr ingen bild kanske får möjlighet lite senare att ta en på staget. Det består ialla fall av två parallela "rör" som är sammanlänkade med en plåt en del av vägen mellan tornen ca 10cm brett he vägen som jag minns det riktigt snyggt

Hittade en länk

http://jalopnik.com/photogallery/2008Fo ... 1000128006

  • Author
comment_51713
Kennet här i Linköping som ställde ut sin Bullit 2008 på Elmia har ett grymt snyggt stag monterat på sin. Tyvärr ingen bild kanske får möjlighet lite senare att ta en på staget. Det består ialla fall av två parallela "rör" som är sammanlänkade med en plåt en del av vägen mellan tornen ca 10cm brett he vägen som jag minns det riktigt snyggt

Hittade en länk

http://jalopnik.com/photogallery/2008Fo ... 1000128006

Ah det där var snuskigt snyggt :)

Är det nån större skillnad mellan att köra ett "enkelt" eller ett sånt där "dubbelt"?

/Jocce

comment_51743
Kennet här i Linköping som ställde ut sin Bullit 2008 på Elmia har ett grymt snyggt stag monterat på sin. Tyvärr ingen bild kanske får möjlighet lite senare att ta en på staget. Det består ialla fall av två parallela "rör" som är sammanlänkade med en plåt en del av vägen mellan tornen ca 10cm brett he vägen som jag minns det riktigt snyggt

Hittade en länk

http://jalopnik.com/photogallery/2008Fo ... 1000128006

Ah det där var snuskigt snyggt :)

Är det nån större skillnad mellan att köra ett "enkelt" eller ett sånt där "dubbelt"?

/Jocce

Här är ett snyggt, Ford racingparts, dessutom i Sverige:

http://www.mustangperformance.se/product.asp?pid=280

bättre bild:

http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=8269

comment_51980
Det finns en hel del olika, Steeda är faktiskt en av dom snyggare och funkar väldigt bra!

Sen har dom en helgjuten som är justerbar beroende på hur man kör.

Det blir en grym skillnad på bilen, varav den största när man kör "vanligt" att bilar knirrar och knarrar inte längre när man kör över farthinder och dylikt. Sen om man kör mer inspirerad körning så märks ju styvheten ännu mera och bilen styr in mer direkt så att säga.

Hör av dig om du vill veta mer!

Mvh Erik

Hej sticker in här med en fråga, jag söker dito stag till en Kenne Bell utrustad Mustang. Har kollat lite här och där och inte lyckats hitta ett som går över kompressorn. Någon som känner till om det finns något?

Tack på förhand/Lennart

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...