Jocce February 10, 2007 Report February 10, 2007 Ja, hm, heter det så förresten.Ni vet en sån där "stång" man sätter mellan fästerna till fjädringen tvärs över för att öka vridstyvheten.Finns det färdiga såna till Mustangen?Priser?Skulle det göra nån märkbar skillnad?/Jocce Citera
Nenne February 10, 2007 Report February 10, 2007 En leverantör, finns antaligen fler.http://www.steeda.com/products/chassis_stiffening.phpOm det gör skillnad, tja, det beror väl på hur Du använder bilen. För en lugn tur på landet lär Du inte märka någon skillnad. Citera
ErikC February 12, 2007 Report February 12, 2007 Det finns en hel del olika, Steeda är faktiskt en av dom snyggare och funkar väldigt bra!Sen har dom en helgjuten som är justerbar beroende på hur man kör.Det blir en grym skillnad på bilen, varav den största när man kör "vanligt" att bilar knirrar och knarrar inte längre när man kör över farthinder och dylikt. Sen om man kör mer inspirerad körning så märks ju styvheten ännu mera och bilen styr in mer direkt så att säga.Hör av dig om du vill veta mer!Mvh Erik Citera
maserati February 13, 2007 Report February 13, 2007 Sitter Steeda i min bil. Diskret och tillsammans med ett väghållningskit funktionellt om hård körning/bana är aktuellt. Citera
Jocce February 16, 2007 Author Report February 16, 2007 Det finns en hel del olika, Steeda är faktiskt en av dom snyggare och funkar väldigt bra!Sen har dom en helgjuten som är justerbar beroende på hur man kör.Det blir en grym skillnad på bilen, varav den största när man kör "vanligt" att bilar knirrar och knarrar inte längre när man kör över farthinder och dylikt. Sen om man kör mer inspirerad körning så märks ju styvheten ännu mera och bilen styr in mer direkt så att säga.Hör av dig om du vill veta mer!Mvh ErikÄr den bara "bulta på" eller måste man justera in den osv?/Jocce Citera
ErikC February 22, 2007 Report February 22, 2007 Det finns en hel del olika, Steeda är faktiskt en av dom snyggare och funkar väldigt bra!Sen har dom en helgjuten som är justerbar beroende på hur man kör.Det blir en grym skillnad på bilen, varav den största när man kör "vanligt" att bilar knirrar och knarrar inte längre när man kör över farthinder och dylikt. Sen om man kör mer inspirerad körning så märks ju styvheten ännu mera och bilen styr in mer direkt så att säga.Hör av dig om du vill veta mer!Mvh ErikÄr den bara "bulta på" eller måste man justera in den osv?/JocceBara att bulta på! Sitter i samma bultar som fjäderbenen Citera
Jocce March 29, 2008 Author Report March 29, 2008 Lyfter tråden lite...Är bara bulta på med de befintliga bultarna då med andra ord?Nu när dollarn e billig tänkte jag eventuelt beställa nått som denna:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2005-Mus ... ingPaymentNått att ha?Kanske går o hitta ännu billigare?/Jocce Citera
Pernolf cmc 558 March 29, 2008 Report March 29, 2008 Om jag ska vara ärlig?Jag skulle absolut köpa riktiga grejer, när väl frakten, tullen, momsen försäkringar, införtullningskostnader är betald så kommer det inte vara så stor skillnad i pris ändå. Frakt+kostnaderna är ju samma oavsett vilket märke du köper.sen snålar man väl inte på en bil som kostade nära 400000kr när den kom 2005....;P Citera
Jocce March 29, 2008 Author Report March 29, 2008 Om jag ska vara ärlig?Jag skulle absolut köpa riktiga grejer, när väl frakten, tullen, momsen försäkringar, införtullningskostnader är betald så kommer det inte vara så stor skillnad i pris ändå. Frakt+kostnaderna är ju samma oavsett vilket märke du köper.sen snålar man väl inte på en bil som kostade nära 400000kr när den kom 2005....;PHm, nej kanske inte snålar, men försöker ändå handla medvetet, vad gör denna sämre än en dubbelt så dyr t.ex.?Och klart det blir skillnad i pris även efter moms osv, är juh inte mindre moms o tull på dyrare saker...Frakten dock är juh samma../Jocce Citera
Mohlin March 29, 2008 Report March 29, 2008 Jag har ett BMR , kostade runt 1.500:- om jag inte minns helt fel.Bara att skruva dit. Citera
Jocce March 30, 2008 Author Report March 30, 2008 Jag har ett BMR , kostade runt 1.500:- om jag inte minns helt fel.Bara att skruva dit.Köpt i Sverige eller USA?Fan ser riktigt fett ut när det har en så utstående färg /Jocce Citera
Janne Holm CMC1740 March 30, 2008 Report March 30, 2008 Kennet här i Linköping som ställde ut sin Bullit 2008 på Elmia har ett grymt snyggt stag monterat på sin. Tyvärr ingen bild kanske får möjlighet lite senare att ta en på staget. Det består ialla fall av två parallela "rör" som är sammanlänkade med en plåt hela vägen mellan tornen ca 10cm brett hela vägen som jag minns det riktigt snyggt Citera
Janne Holm CMC1740 March 30, 2008 Report March 30, 2008 Kennet här i Linköping som ställde ut sin Bullit 2008 på Elmia har ett grymt snyggt stag monterat på sin. Tyvärr ingen bild kanske får möjlighet lite senare att ta en på staget. Det består ialla fall av två parallela "rör" som är sammanlänkade med en plåt en del av vägen mellan tornen ca 10cm brett he vägen som jag minns det riktigt snyggtHittade en länkhttp://jalopnik.com/photogallery/2008Fo ... 1000128006 Citera
Jocce March 30, 2008 Author Report March 30, 2008 Kennet här i Linköping som ställde ut sin Bullit 2008 på Elmia har ett grymt snyggt stag monterat på sin. Tyvärr ingen bild kanske får möjlighet lite senare att ta en på staget. Det består ialla fall av två parallela "rör" som är sammanlänkade med en plåt en del av vägen mellan tornen ca 10cm brett he vägen som jag minns det riktigt snyggtHittade en länkhttp://jalopnik.com/photogallery/2008Fo ... 1000128006Ah det där var snuskigt snyggt Är det nån större skillnad mellan att köra ett "enkelt" eller ett sånt där "dubbelt"?/Jocce Citera
Mohlin March 30, 2008 Report March 30, 2008 Jag tog hem mitt från usa, Texas hot Rods.Lackade staget för att matcha Steeda CAI´enOm det är dubbelt eller enkelt beror helt på tjockleken i materialet, men stabilt är det. Citera
AJ March 30, 2008 Report March 30, 2008 Kennet här i Linköping som ställde ut sin Bullit 2008 på Elmia har ett grymt snyggt stag monterat på sin. Tyvärr ingen bild kanske får möjlighet lite senare att ta en på staget. Det består ialla fall av två parallela "rör" som är sammanlänkade med en plåt en del av vägen mellan tornen ca 10cm brett he vägen som jag minns det riktigt snyggtHittade en länkhttp://jalopnik.com/photogallery/2008Fo ... 1000128006Ah det där var snuskigt snyggt Är det nån större skillnad mellan att köra ett "enkelt" eller ett sånt där "dubbelt"?/JocceHär är ett snyggt, Ford racingparts, dessutom i Sverige:http://www.mustangperformance.se/product.asp?pid=280bättre bild:http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=8269 Citera
LelleStang April 4, 2008 Report April 4, 2008 Det finns en hel del olika, Steeda är faktiskt en av dom snyggare och funkar väldigt bra!Sen har dom en helgjuten som är justerbar beroende på hur man kör.Det blir en grym skillnad på bilen, varav den största när man kör "vanligt" att bilar knirrar och knarrar inte längre när man kör över farthinder och dylikt. Sen om man kör mer inspirerad körning så märks ju styvheten ännu mera och bilen styr in mer direkt så att säga.Hör av dig om du vill veta mer!Mvh ErikHej sticker in här med en fråga, jag söker dito stag till en Kenne Bell utrustad Mustang. Har kollat lite här och där och inte lyckats hitta ett som går över kompressorn. Någon som känner till om det finns något?Tack på förhand/Lennart Citera
Recommended Posts