Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bullerintyg

Featured Replies

Någon som kan tala om hur och var man får ett bullerintyg på en Mustang?

Har hört något om CoC-plåt (certificate of conformity) som sitter på bilen så behövs inget bullerintyg???

thanx

Någon som kan tala om hur och var man får ett bullerintyg på en Mustang?

Har hört något om CoC-plåt (certificate of conformity) som sitter på bilen så behövs inget bullerintyg???

thanx

Du kan köpa intyget från någon av de etablerade importörerna, exempelvis exclusive cars, för några tusenlappar.

  • Author

Finns inget annat sätt eller av någon annan? Surt att ge några tusenlappar för ett papper.......

Finns inget annat sätt eller av någon annan? Surt att ge några tusenlappar för ett papper.......

Hellre det än ett större antal tusenlappar för att skaffa ett riktigt bullerintyg... 3500:- plus bensin för att åka till ex strängnäs flygfält och göra det!

  • Author

Ok vem är billigast? exclusice skulle ha 4400kr och grufman 3000kr...... Fattar inte att det ska vara så dyrt för ett intyg......

Till trans amen som jag har så gav jag bara 1500kr......

Det handlar ju bara om pengar!

Egentligen är det ju löjligt med dessa intyg.

Jag hade ev aknske förstått om man bullertestade den specifika bilen. Men nu är det ju bara intyg på papper som egentligen inte säger något om den specifika bilen.

Man hade ju lika bra kunnat ha ett gällande intyg för bilmodellen som SBP kan gå efter i sina datorsystem.

Ok vem är billigast? exclusice skulle ha 4400kr och grufman 3000kr...... Fattar inte att det ska vara så dyrt för ett intyg......

Till trans amen som jag har så gav jag bara 1500kr......

Ok bilen kostar ju lite den också så jag kan förstå resonemanget och att det är principer, men nu är det så i vårat sosse samhälle (trots att moddarna regerar) att allt kostar pengar.

Lycka till

Nu tror jag iofs inte att Exclusive cars pryder sina kontor med Sossemärken, det är ju trots allt dom som tjänar pengar i det här sammanhanget och ingen annan.

kunde inte Håkan Prytz skaffa fram dessa intyg för billig penning?

Håller för övrigt med olesch att SBP generellt kunde ha godkänt bilmodellen iom den första bilen blev testad och godkänd.

Enligt en person som hjälpt mig och andra med reg.bes av 05+ så kan det finnas ett generellt bullerintyg.

Har ni kollat ?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.