Ingo February 19, 2007 Report Share February 19, 2007 351 cleveland är ju externt balanserad,men hur vet man vilken vikt man ska använda ,neutral,28 oz,28,2 oz? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo February 25, 2007 Author Report Share February 25, 2007 ingen som kan förklara hur man vet vilken vikt man ska ha på svänghjul och damper? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB February 26, 2007 Report Share February 26, 2007 Du måste veta vilket vevparti du har. Annars blir det att balansera om hela kalaset. Försök identifiera delarna först. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo February 26, 2007 Author Report Share February 26, 2007 det rör ju sig om en cleveland 4V cobra jet.Med tanke på vad jag förstått och läst är det 28 oz vikter på svängdämparen och svänghjul och tydligen högre vikt på 302 o dyl,men hur hittar man data och liknande?Och visst hela klabbet ska balanseras ändå ,men man vill ju ligga så nära som möjligt innan man börjar så man slipper tungmetall o dyl. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
87gt50 February 26, 2007 Report Share February 26, 2007 Det är de nyare 302 som har 50oz viktning. Kommer inte exakt ihåg från vilket år det var. Du kan ju prova att köra din applikation på Summits hemsida, där ser du vad de skulle rekommendera att använda och kanske ge dig lite riktlinjer.mvhJocke Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo February 26, 2007 Author Report Share February 26, 2007 Tycker jag sökt som sjutton på summits hemsida,men det har jag totalt missat.Får kolla mer rejält. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts