Jump to content

Importera delar från usa


gugges

Recommended Posts

Hej

Jag tänkte beställa delar ifrån mustangs unlimited, men hur går man till väga?`

Behöver man ringa till dom (ingen fena på engelska)eller är det bara att klicka i det man vill ha i onlinebutiken, och sedan vänta på paketet.

kan man beställa större delar såsom kofångare och dyl ?

Tacksam för svar som beskriver hur man gör

Mvh Gugge

Link to comment
Share on other sites

Ja det är bara att beställa online om du har tillgång till Visa kort.Du kan beställa vad du vill där ifrån.Sedan tar det 4-7 dgr innan delarna är i tullen då ringer dom oftast och du får betala in tullkostnader sedan har du delarna dagen därpå.

Link to comment
Share on other sites

Fraktpriset avgörs ju lite på hur mycket man köper i kronor set.Ska man bara ta hem en stötfångare tex så blir det nog ett pris på ca 13-15 kr per dollar.Jag köpte en hel pall med delar (320 kg) förra vintern med flyg och det kostade 12,80 kr per dollar och då får man hem delarna på en vecka.

Beställde på summit nyligen och då vart priset 10,28 per dollar med flyg och det dollar priset slår ingen som ombesörjer delar.Billigast som annonserar nu så är det Jan i Malung 10,50 med båtfrakt och det är ju rätt kurs om man inte har bråtom.jag har själv beställt skrymmande delar genom honom och det har funkat mkt bra.

Link to comment
Share on other sites

Om jag tar det viktigaste

Huvudbromscylinder,hjulcylindrar +slang och belägg

främre golvplåtar

vattenpump,oljepump,packningar till motorn

+ lite slangar och andra smågrejor

Funkar det med flyg eller måste man ta båt då

Det stod max 44 lbs max weigt för flyg hur mycket är det ?

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Beställt från Mustangsunlimited flera gånger. Funkar perfa på onlineshoppen. Snabbt och enkelt.

Personligen frågar jag alltid vad frakten kommer att kosta via mail innan jag spikar beställningen, då kan man räkna ut exakt pris på en gång.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På websidan säger Mustangs Unlimited att internationella order skickas antingen Air Freight (UPS antar jag) eller Air Parcel Post (USPS, dvs den amerikanska posten).

I det senare fallet anger man maxvikten till 42 lbs, vilket naturligtvis är för att slippa ange de olika maxvikter som gäller för olika länder. USPS godkänner 66 lbs till Sverige, men till t.ex. Australien får paketet bara väga 44 lbs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...