Jump to content

Featured Replies

comment_37216

KAn någon hjälpa mig med VAD man måste göra om man köper ett färdigt kompressor kit.

Man får väl allt med i kitet så det "bara" är att koppla in?

Tillkommer det en massa annat också? andra utgifter? mappning?

?????????????????????? :?:

comment_37217

Det beror helt på vad det är för kit du köper, men du kan alltid räkna med att det tillkommer kostnader. Bl.a. så ingår det sällan (aldrig) de mätare som du kommer att behöva, som fuel press, boost m.m.

Dessutom är en lambda mätare, gärna bredbands en stor hjälp. Att sedan köra i dyno väl valfritt, men i princip dumt att låta bli om man nu vill göra nån sorts optimering av sin installation...

Så: Ja, det tillkommer kostnader.

//Jocke

comment_37228
KAn någon hjälpa mig med VAD man måste göra om man köper ett färdigt kompressor kit.

Man får väl allt med i kitet så det "bara" är att koppla in?

Tillkommer det en massa annat också? andra utgifter? mappning?

?????????????????????? :?:

Kolla in dem amerikanska forumen. Där står det mesta

www.mustangforums.com

www.stangnet.com

www.corral.net

Vad är det för en sorts kompressor du tänker på? Vad tänker du ladda?

En mappning på bilen är skitviktig, visst när du köper ett kit så i dem flesta fallen får du skicka in din databox för omprogramering om du nu inte köper en flasher.

Dem flesta mappningar brukar ge för fet blandning som man får till. Det optimala är att mappa bilen och göra alla inställningar för din unika bil!

Jag hade aldrig vågat gasa plattan i mattan om jag inte hade haft koll på dem egentliga lambda värdena osv. Det är väldigt lätt att "blåsa" motorn om allt inte stämmer!

Beroende på ekonomi så hade jag valt en ATI Procharger om du siktar in dig på en Centri eller en KB om du vill ha dubbelskruv!

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...