Jump to content

SCT Xcalibrator 2 eller Diablo Predator?


Daniel Linde

Recommended Posts

Det jag har lagt märke till är att om man beställer Xcal2 så ska man ange vad man har för modds på bilen så ställer dom in den rätt.

Det gör man inte på Diablon. Hur funkar det? Bör väl va lika?

Är ju headers o grejer på bilen vill man ju att det ska klaffa.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Bra att du tog upp det, xcal2 är svår att omprogrammera själv, det är inte diablon.

Hur menar du nu? Kan jag själv progmera om Diablon direkt om jag tex byter heders eller så? Eller lär jag skicka efter en "tun" från dom?

Det står så luddigt på deras sida tycker jag, iof så är jag kass på engelska :)

Link to comment
Share on other sites

Vad jag förstår så funkar det ungefär så här: Det finns "bara" tunes för olika CAI, t ex Steedas och såg nu att det fanns ytterligare en för "pulleys". Är det underdrive pulleys dom menar tro ? Annars är det standard tunes från Diablosport vilka är för 3 olika oktan tal + en anpassad för automatlåda där lådan växlar snabbare.

Att få svar från Diablosports support är som att vinna på lotto, det händer nästan aldrig :evil: Jag har iofs bara mailat, det är nog bättre å ringa tror jag. Dock, Predatorn har funkat klanderfritt, så jag är nöjd.

Däremot så är det inte mycket du kan ändra själv, http://www.diablosport.com/index.php?mo ... lay&pid=85 , om du inte har en "Chipmaster Revolution Software Authorized Tuner" shop i grannskapet, för det är hos sådana som du kan få speciella tunes. Kostar pengar !

Antar att det finns samma möjligheter för med SCT:s tuner.

Link to comment
Share on other sites

Xcal 2 helt klart!

Du kan göra allt med den. Har själv en sådan.

Jag anser att inte är svårt att själv göra ändringar i tunen. Med det medföljande programmet är det väldans enkelt.

Du kan även datalogga med enheten ikopplad. Vill du se live diagram osv kan du även koppla till din laptop till Xcalen och sedan vidare in i bilen. Där kan du ange exakt alla parametrar du vill och få värde på dem.

Visst du kan inte ladd aner "färdiga" tunes gratis utan vid beställning uppger du vad du har så får du det. Skulle det ändra sig sedan med andra mods får du beställa en ny eller så bara ändrar du den befintliga du fått själv!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...