mlindblom April 2, 2007 Report Share April 2, 2007 HejHar en mustan 69a, 351W med C4.Den har stått ett tag nu utan att jag kört med den. Nu vill den inte åka längre. Lägger jag i driven får jag gasa ganska mycket innan den rör sig och då med ett kraftigt ryck/hopp framåt. har inte vågat göra mer än så, stängde bara av den och rulla in i garaget igen.Inge bra alls på automagiska lådor så kanske nån kan hjälpa mig?1) Ska oljenivån kontrolleras med motorn på tomgång och i neutralläge på lådan? Tror iof sig inte att det ska va för lite olja i lådan men men... och rätt typ av olja ska det va också2) Vad kan det va för fel? Vad jag förstår sitter det ventiler som styr växlingar på nåt sätt...Kan det va nåt enkelt fel som jag kan fixa själv utan att riva isär halva bilen?Tacksam för svar! Marcus Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 April 2, 2007 Report Share April 2, 2007 Hej.Har du bytt vackum modulatorn på automatlådan,det är den i första hand som växlar lådan, det finnsgivetvis annat som kan vara fel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig April 3, 2007 Report Share April 3, 2007 Vacuumslangen kan helt enkelt hoppat av eller gått av. Har hänt mig.Hälsning Stig Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlindblom April 5, 2007 Author Report Share April 5, 2007 Tack för svar, ska kolla det Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter CMC1869 April 6, 2007 Report Share April 6, 2007 Måste du varva upp för att komma iväg om du lägger i 1:an istället för drive? Funkar backen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlindblom April 6, 2007 Author Report Share April 6, 2007 inte vågat köra så mycke alls. men backade ju ut ur garaget utan problem, dock med kall motor så fick ju varva lite ändå för att hålla den igång.inte testat att lägga i ettan eller tvåan. körde bara in den igen när jag märkte den ville hoppa på D.ska testa ettan och tvåan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter CMC1869 April 6, 2007 Report Share April 6, 2007 Min gissning är att 1:an funkar men inte 2:an. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund April 6, 2007 Report Share April 6, 2007 Låt motorn stå på länge så lådan blir riktigt, riktigt varm.Hoppar den så är det ett bra tecken tro det eller ej.Säkerligen bara någon ventil eller servon som fått sig avlagringar och nu kärvar.Var inte rädd att köra och växla upp och ner manuellt.Lite massage med andra ord.Byta olja är nu ett bra läge också.Oljan ska kollas i neutral när den är varm och vara klarröd.Den är färgan röd och går mot brun när den åldrats Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlindblom April 7, 2007 Author Report Share April 7, 2007 Okej ska göra ett försök idag. Lite dumt att bo i Göteborg när bilen står i Lerum =)Gillar inte riktigt att köra iväg med den heller om jag inte vet att jag får in den i garaget igen. (uppförsbacke in till garaget). Får kalla på alla grannar och putta i så fall =) Idag ska det testats iallafall...Tack för alla svarMarcus Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlindblom April 8, 2007 Author Report Share April 8, 2007 Testade mussen igår, och den funkade till slut. Stod på tomgång bra länge och sen backade ett tag och sen testade med 2an och 1ans växel så funkade det till slut efter lite lugn körning.Tack för hjälpen! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.