Jump to content

Knutkors vid bakaxeln


wind

Recommended Posts

Det bakre knutkorset passar inte!

Passar bra i kardanen men är för smalt mot bakaxeln. Skulle behöva ca 2mm, har inte mätt ännu, till för att styra mot kanterna på yoken och mot U-bulten.

Är det någon som varit med om något liknande som vet vad jag ska hitta på?

Jag tog ned både kardanen och bakaxeln för några månader sen. Köpte nya knutkors och monterade dem på kardanen och la den åt sidan. Slängde dem gamla lagrena. (De hade gjort sitt... :) ) Så jag har inget gammalt kvar att jämföra mot.

Sen var det ju mycket roligare att bygga om bakaxeln till diffbroms. Och jag börjar ju bli sugen på att testa!

8" bakaxel och V8.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var ju inga större problem... Mitt lokala Hansen ombud hade dem hemma också. Jag var bara mer förvirrad än vanligt - och tyckte inte att måtten i katalogen stämde med verkligheten heller - men de passade bra.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var ju inga större problem... Mitt lokala Hansen ombud hade dem hemma också. Jag var bara mer förvirrad än vanligt - och tyckte inte att måtten i katalogen stämde med verkligheten heller - men de passade bra.

Får man lov att fråga vad ett kors kostade?

Link to comment
Share on other sites

Vad ett knutkors kostar beror på hur vanlig eller ovanlig kombinationen är.

När jag köpte knutkors senast så fick jag veta att jag har Mopar-mått på yoken och Ford på kardanen och då gick det loss på ca 500:- :shock:

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...