Jump to content

Antenn


persalls

Recommended Posts

Hej!

Betar av bit för bit och har kommit till en avbruten antenn !

Hur sitter täckplasten fast runt foten ? skall den gängas av med risk för lackskador eller "lyftas/bräckas" upp ???

Det är en originalantenn på framskärmen ! :?:

/Mvh Per

Link to comment
Share on other sites

på 87-93 sitter det en täckplåt över foten som är "snäppt" på. Tänk på att de amerikanska antennerna har "hanen" på antennen, till skillnad från de som vi normalt har här, där muttern eller "honan" är på antennsprötet.

mvh

jocke

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Betar av bit för bit och har kommit till en avbruten antenn !

Hur sitter täckplasten fast runt foten ? skall den gängas av med risk för lackskador eller "lyftas/bräckas" upp ???

Det är en originalantenn på framskärmen ! :?:

/Mvh Per

Är det bara antennen som är av så behöver du bara gänga lös den från själva foten... Tror det är en 10mm nyckel, vrid motsols. ;)

Om du vill kan du ju korta av den, det har jag gjort på min... Blev mkt renare linjer!

Länk: http://www.mustangworld.com/ourpics/fcar/antenna1.htm

Link to comment
Share on other sites

hej!

Det är precis som du skriver att den är bruten och en bit "hane" sitter kvar i det inre ! Det är den ovala plastbiten som, förmodar jag , täcker själva muttern som skall bort. Det går säkert att borra ut stumpen men sen vet jag inte var jag hittar ett nytt spröt med hane, vi på Meca har inga så jag tänkte byta allt men vill ju inte fördärva saker i onödan !

/Mvh Per

Link to comment
Share on other sites

På min är inget skruvat uppeifrån, så plastbiten täcker bara en bit ful metall. Skulle tro att det är samma på din. Det är nog bara att plocka innerskärmen, och det måste du ju göra ändå om du ska byta ut hela...

Du kan kolla med Hedbergs annars, de hade faktiskt en antenn liggande när jag behövde, vet inte om Windstar och Rangern använder den amerikanska modellen. Annars är nog Osbyskroten ett hett tips.

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...