hgz April 25, 2007 Report April 25, 2007 Så då har man fått en tokig idé igen.. Vad tror ni, går det här? Citera
Roger April 26, 2007 Report April 26, 2007 Ja mycket jobb är det Men visst går det men vad säjer bilprovningen? Citera
hgz April 26, 2007 Author Report April 26, 2007 Hej där!Ja, vad Bilprovningens argusöga säger om det vet jag inte än.. Tar det problemet när den dagen kommer. Värsta som kan hända är väl att jag får regga om den som ombyggt fordon, antar jag. Byggde om bakvagnen för några år sen, det har de inte sagt ett knäpp om de gånger jag varit och besiktat bilen sen..Faktum är att det nog inte är såå otroligt mycket jobb, spårvidderna är ung. desamma, skiljer 2 cm, och infästningarna mot "ramen" är mer eller mindre precis samma, 69 cm & 70 cm..Största problemet är nog att jag måste bygga om oljetråget, igen.. Eller ska man kanske satsa på torrsump? Nåja, allt brukar lösa sej till det bättre, så det är bara att hålla tummarna!Mvh Herman Citera
Janne Holm CMC1740 April 26, 2007 Report April 26, 2007 Tänkte också på det sumpen lär ju ta i servot men du kan ju byta till en V4 Citera
hgz May 15, 2007 Author Report May 15, 2007 från mitt lilla framvagnsprojekt! Fler bilder kommer så småningom, har passerat "rivningsstadiet" nu, 90 kilo grejs borta från framänden.. Just nu planeras & måttas det för fulla muggar, så grejerna kommer på rätt ställen!Mvh Herman Citera
hgz August 15, 2007 Author Report August 15, 2007 kommer från en Corvette C4, en -86:a.. Mvh Herman Citera
hgz August 16, 2007 Author Report August 16, 2007 Hej folks!Här kommer så lite byggbilder på framvagnsbytet. Det gick ju inte riktigt så lätt som det var tänkt, men vad gör väl det.. Det är ju kul att hålla på och pyssla lite! Mvh Herman Citera
hgz March 28, 2008 Author Report March 28, 2008 Nu var det ett rejält tag sen jag skrev nåt om hur det går med det här "lilla" projektet.. Kan väl säga som så att det (inte helt oväntat) dykt upp ett & annat problem under resan..Hursom, här kommer iaf ett par bilder på de bromsok jag kommer att använda, tillverkare Brembo, tidigare med nån skum Pos.. Porrs.. Poch.. Ja, nån logga iaf.. Personligen så tycker jag att den logga jag valt, passar bättre? Om inte annat så lär den ju (förhoppningsvis) reta nån.. Mvh Herman Citera
Christian Lindén March 29, 2008 Report March 29, 2008 kul med lite väghållning på en gammel musse! vad kör du för bakvagn? Citera
hgz April 1, 2008 Author Report April 1, 2008 är en vanlig niotummare med diffbroms, och en egenkomponerad upphängning av axeln.. http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=2127Funkar bra, ska dock byggas om lite grann med skivbromsar & något omplacerade fästen för stagen..Mvh Herman Citera
Christian Lindén February 5, 2009 Report February 5, 2009 Hur går det här då? Är framvagnen monterad ännu? Citera
MrTurbo_1645 February 8, 2009 Report February 8, 2009 Ja precis, vi vill ju ser resultatet av detta projekt! Citera
hgz February 13, 2009 Author Report February 13, 2009 ser, som det är just nu iaf, ut att dröja, eftersom en flytt från Gnarp till Lund (95 mil) gör det aningens svårt att fixa med bilen.. Men jag har kvar ambitionen och visionen, behöver bara en vettig lokal att hålla till i, sen så ska det nog bli fart på den gamla Mussen.. Kommer att uppdatera er så fort det börjar röra sej åt rätt håll igen!Tills dess, ha det gott! Citera
mikeo cmc 748 February 13, 2009 Report February 13, 2009 ser, som det är just nu iaf, ut att dröja, eftersom en flytt från Gnarp till Lund (95 mil) gör det aningens svårt att fixa med bilen.. Men jag har kvar ambitionen och visionen, behöver bara en vettig lokal att hålla till i, sen så ska det nog bli fart på den gamla Mussen.. Kommer att uppdatera er så fort det börjar röra sej åt rätt håll igen!Tills dess, ha det gott!Hör av dig om du hittar något garage i Lund då kanske vi kan dela Citera
Recommended Posts