Jump to content

Däck/fälg


Recommended Posts

Beror nog på vem man handlar av... under min race-tid så köpte jag mycket prylar från Summit .. och då betalade jag med mitt Visa kort.. funkade alltid klockrent... sen hur lång tid det tar?? beror på vad du vill betala för frakt.. men vanlig DHL brukar nog ta ett par veckor...så där.. jag beställde med DHL express nån gång .. när det va bråttom.. och det tog 4 arb.dagar så fick man paketet levererat in på kontoret..:))

olov

Link to comment
Share on other sites

Företaget jag tänkte handla från heter" Latemodel restoration supply"

Hittade den här på forumet men känner inte till det.

Kanske någon har handlat där.

Är det någon som vet om 315 bredd bak och 275 fram passar på en Gt 94

eller blir det för brett och tar i någon stans.

(275/40/17 fram 315/35/17 bak )

DHL sade du får man fixa frakten skälv eller gör dom det.

och hur är det med tull och moms

Summan 11 kronor per Dollar är det med moms och tull?????? :--:--:--

MVH Lassemålare

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har handlat en hel del från LRS eller 5.0Resto som dom också kallar sig och det har aldrig varit några problem alls, snabba och smidiga leveranser varje gång och har det vart nåt strul så har man haft ett mail direkt.

Be dom räkna på en frakt till dig så du vet från början, hjul är ju ganska skrymmande och skulle inte tro att det räcker ända hem med 11:-/$. Jag tog hem en kylare bla och det blev mer i frakt än vad det kostade i paketet, men ändå bra mycket billigare än att köpa en här i Sverige

LRS har ju återförsäljare i Sverige så kan ju vara värt att kolla där. www.blackriver.se hade iaf tidigare erbjudande om att de sålde åt LRS. Eller med någon av de flera till antalet hjälpsamma CMC-medlemmar som sysslar med import av delar.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Tjena John!

Tror du att det lönar sig att köpa hos dom när det väl landar här

i Sverige.

Det handlar om kromade cobrafälgar. Viserligen Sumitomo däck men ändå.

Jag vet vad mina 17/7/225 fälg och däck, viserligen Michelin Primacy däck kostade till min Saab. Nämligen 24.000 Kronor.

Men jag betalade bara för en fälg och ett däck 6.000 kr Genom en kontakt

men fick 4 st.

MVh Lassemålare

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag beställde Cobrafälgar 17" från 50resto ifjol och frakten för dessa landa på 525 usapengar. Använde mitt VISA, inga problem. De svara snabbt på mail och den exakta fraktkostnaden får du reda på innan de skickar grejerna. Med tanke på den höga frakten, så frågar de dig en ggn extra om du godkänner den innan de skickar din beställning.

Leveranstiden för mina fälgar tog 4-5 dagar.

Jag hade inga bekymmer med dem och kan inget annat mer än rekommendera dem!

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

tja!

Vad jag vet, så ska 315 vara max vad man får plats med där bak. 315 bak tycker jag blir lite för mycket av det goda, men.......smaken är ju som baken =)=). 275:orna sitter som en handske därfram. Har du funderat på hur mycket det kommer att spåra? Jag kör själv en 96:a GT cab med original 245 på alla tassarna, men det spårar som satan på slitna vägar. Ska även köpa nya däck till min egen nu, men jag går i valet o kvalet om man ska lägga på 275 eller lägga på 245 igen....... Jag kör här nere i södra delarna av landet och vägarna är inte att skryta med här......så med 275, så dansar hon rejält kanske??

Hur som helst så funkar de dim som du funderar på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...