Jump to content

Recommended Posts

Jag har beställt fälgar från Usa i storlek 19x9,5 och 19x8,5. Det blev utan däck för fraktens skull. Jag tänkte få på 275/35 bak och 255/35 fram. Tror ni det blir en bra storlek? Funderar på om det är för brett för fälgarna, nån som har bra koll? :?

Jag har beställt fälgar från Usa i storlek 19x9,5 och 19x8,5. Det blev utan däck för fraktens skull. Jag tänkte få på 275/35 bak och 255/35 fram. Tror ni det blir en bra storlek? Funderar på om det är för brett för fälgarna, nån som har bra koll? :?

satte 275/35 på mina 20x10 men de vart lite smala på dem... :(

• 3 weeks later...

Är det nån annan som kör på 19"? I så fall vad har ni för storlek på däcken?

Vet inte om det blir för stort om man skulle ta 255/40 fram & 275/40 bak. Några ideer?

Jag måste passa på och fråga "spårar" inte era bilar på

våra svenska "fina" vägar med 255 resp 275

Har själv 245 bak och 225 fram med 14 tums fälg

och nog tusan spårar det grymt ibland :cry:

Det spårar rejält ibland, men det får man leva med :)

Men visst hade 235 i fram på min 95a det funkade kanon.

Så visst vill man att den ska gå utan spårning är inte 255 nått att tänka på.

Ibak tycker jag dock inte det spelar någon roll..

//Daniel

Tja nog är det konstigt att desto mer vi betalar i vägskatt

desto sämre blir vägunderhållet ;)

Jag var i Finland för två år sedan med min gamla BSA cykel på en engelsk träff ;) Vilka vägar :D men jag tror att finnarna låter de pengar som ska gå till vägunderhåll går dit de ska och inte på att underhålla annan social verksamhet ;) Skärpning Sverige bättre vägar åt folket :D

Parentes till allt kommer med en ursäkt på slutet också att jag glider från ursprunliga tråden ;)

Mellan Norrköping och Linköping jobbas det faktiskt på E4:an de bryter upp

gamla vägbanan blandar den med ny asfaltstjära och lägger tillbaks den på en gång. fasinerande mera sådan teknik borde vara en billig lösning för att få ny bra väg. Sorry att jag gick ifrån tråden men ändå ;)

Jag tror det får bli 275/40-19 bak. Fram vet jag inte om jag ska ha 245/45 och få exakt samma diameter som bak eller 255/40 så de blir lite bredare. Diametern skulle skilja 16mm, omkretsen 50mm - skulle det spela stor roll om det skiljde så mycket/lite mellan fram och bak?

Jag tror det får bli 275/40-19 bak. Fram vet jag inte om jag ska ha 245/45 och få exakt samma diameter som bak eller 255/40 så de blir lite bredare. Diametern skulle skilja 16mm, omkretsen 50mm - skulle det spela stor roll om det skiljde så mycket/lite mellan fram och bak?

Nä, det ska inte spela nån roll!

Jag kör 18x10 bak med 295:or, och 18x9 fram med 255:or!

Kommer bli kalas!