MacMartin May 16, 2007 Report May 16, 2007 Hej Musse VännerByte kylvätska och luftade systemet körde en runda med värme och fan on. När jag kom hem rann det ut ett par dl. kylvätska under främre högersida passegerar golv, matta+isolering dyngsura upp med mattan in med torrbollen, väntar på solvärme och varmluft. Är det någon som har en sprängskiss hur värmepaketet sitter och vet om det är svårt att ta av bytadet är en FB -67 (med AC urkopplad) är det lönt att laga eller finns det nya och vem säljer de Citera
Ingo May 16, 2007 Report May 16, 2007 Köp nytt,dom är inte så dyra.Men visst brukar dom gå att löda ihop.hansen racing ,norrlands custom samt givetvis de som håller på med musseprylar har paket. tex.Det är ju en del skruvning ,men borde gå att få ut utan att lossa instrumentbrädan.Har inte kollat på 67,an men man brukar måsta ut med hela baljan för att komma åt paketet... Citera
che May 16, 2007 Report May 16, 2007 Har precis haft nere värmepaketet och fläkten och det gick utmärkt ta ner utan att plocka bort instrument brädan. Plocka bort insatsen av handsfacket som måste vikas ihop för att sedan träs ut genom öppningen. Då ser man det mesta av paketet. Lossa vierarna (stavning), slangklämmorna på slangarna till elementet och lossa sedan fläkten ifrån motor rummet och dra ut hela klumpen med fläkt och element. Så passar du på att rengöra den när den ändå är borta. Annars kanske det går att få loss elementet utan att ta bort fläkten men borde bli trångt och bökigt. Detta gäller en 66 men borde väl se lika dant ut. Citera
Radioman May 17, 2007 Report May 17, 2007 ca.230kr på Mustangsunlimited.850kr på Hansen racing.Jag beställde hem ett för ett par veckor sedan tillsammans med en del annat. Trots frakt, moms och tull lönar det sig att köpa från USA. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 19, 2007 Report May 19, 2007 Hej.Plocka ner hela värmekammaren och byt till ett nytt värmepacket, det är som alla skriver en billig kostnad,det är ett större arbete om man skall jämnföra med65-66. Montera bort hanskfacket helt 67-68, lucka med fack, skruva loss gångjärn, demontera slangarna från motor. Koppla bort el kablar, skruva loss de fyra muttrarna somhåller värmefläcktmotorn i motorrumet på torpedvägg. På insidan så skall några hållare skruvas loss, vajrarskall lossas från fästen, när allt detta är gjort så skallhela kolosen ner en bit, drag ur slangar tillsammansmed hela värmekammaren. Fördelen med att demontera allt och göra jobbet pågolvet är att man kan snygga till bitarna, det kommeratt gå många år innan du demonterar allt igen, passapå att göra rent och ge fläckten en översyn. Citera
Ronnie S May 20, 2007 Report May 20, 2007 OBS! Lasses bild visar hur det ser ut på en bil utan AC. Om jag fattade rätt så har MacMartin en bil med urkopplad AC, som alltså borde ha det mer komplicerade värmepaketet som sitter på bilar med integrerad AC. Jag har dock inte skruvat med någon 67-68 med AC, så jag har inga bra mektips, tyvärr. Citera
MacMartin May 20, 2007 Author Report May 20, 2007 Tack för alla svaren,Det är som Ronnie S. skriver, min -67 är utrustad med ett AC-paket så har du Lars O, en sprängskiss även på det så vore jag har tat av handsfack och ser hela lådan med en sprucken dräner.slangmen för att vara riktigt säker så skall jag lyfta ut hela ac-värme lådanTusen tack / macmartin cmc 1320 Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 20, 2007 Report May 20, 2007 Hej igen.Här kommer det, du får skriva ut och klistra ihop. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.