Pär Gustafsson May 16, 2007 Report Share May 16, 2007 Tjajag bytte min läckande och allmänt sunkiga holley förgasaremot en ny edelbrock 600 på min 289:a. Så långt är allt bra.Nu till problemet, jag får det inte att funka, går sisådär på tomgång, men så fort man gasar till så dör den direkt.Jag har inte hittat något ställe där den dra tjuvluft och har slitit mitthår länge nog nu, finns det någon som har varit med om något liknande?hälsningar en smått uppgiven medlem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cabdriver May 17, 2007 Report Share May 17, 2007 Hej, tråkigt när det krånglar. Edelbrock 600 är lite för stor för en standard 289, men den funkar skapligt ändå. du har 2 skruvar fram på förgasaren, om bilen går på tomgång och du skruvar in dem eller en av dem så ska bilen dö. Om den inte reagerar så har du troligtvis tjuvluft någonstans. När jag gör en grundinställning så brukar jag ha skruvarna ute 2,5 varv. Om det är en förgasare med elchoke så brukar den vara lite snålare bestyckad än den med manuell choke. Ett gammalt knep att kolla tjuvluft är att spraya startgas runt förgasaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel_sandberg May 17, 2007 Report Share May 17, 2007 jag är ju ganska ny med dom här förgasarna men när jag hade monterat dit min holley efter rengöring råkade acc-pumpen hamna i fel läge och den fick ingen funktion och då blev den ungefär som du säger.Den gick fint på tomgång men då jag skulle varva upp så ville den inte alls. Ett litet tips iaf men kanske inte är liknande funktion på edelbrock? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu