Jump to content

Vilken typ av olja C4?


Recommended Posts

Ptja som rubriken säger och hur mkt får det plast? Finns det något oljefilter som man kan byta samtidigt?

Lådan är från -71 om jag inte minns helt fel och om det spelar någon roll...

Anledningen? Jo jag har plockat bort "struten" och bytt lagret som sitter i den, annars går lådan kalasfint =)

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

ATF olja typ F ... som FORD.. du ska INTE använda DEXTRON olja påssa på att byta filtret som sitter under tråget... (eller säger man över?)... hur som helst så finns det ett filter att byta och då får du med en packning för tråget... som du bör/ska limma för att den ska täta ordentligt... och knacka gärna till bulthålen ..som brukar bli "konvexa" ... genom att ta en kulhammare eller nått liknade och lägga mot hålet och en annan hammare och knacka till på den med....:)

Link to comment
Share on other sites

Okej, heter det kanske inuti tråget? :lol:

Vad är lämpligt att använda för "lim" till trågpackningen då? Min burk av "okänt fabrikat" är spårlöst försvunnen :?

Hur mkt olja går det åt? På ett ungefär iaf...

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Man slår ALDRIG på en hammare med en annan hammare 2 härdade ytor som träffas kan avge splitter som om du har otur kan gå rakt igenom ditt öga med konsekvenser som du själv kan räkna ut.

Sven

Link to comment
Share on other sites

Man slår ALDRIG på en hammare med en annan hammare 2 härdade ytor som träffas kan avge splitter som om du har otur kan gå rakt igenom ditt öga med konsekvenser som du själv kan räkna ut.

Sven

Sådana här kommentarer gillar jag skarpt

så inga olycker sker

För övrigt visst rymmer väl lådan nästan 10 l om man även tömt

det som snurrar främst tappa namnet på vad det heter ;)

tagit ett par whiskey efter en trevlig tur med musse kompisar till Söderköping

Filtret vill jag minnas är av metall så det rengjorde jag med diesel

men det kanske är bra att byta det ändå ;)

Turbin heter det ju föresten ;)

Link to comment
Share on other sites

Man slår ALDRIG på en hammare med en annan hammare 2 härdade ytor som träffas kan avge splitter som om du har otur kan gå rakt igenom ditt öga med konsekvenser som du själv kan räkna ut.

Sven

Vilken tur att det finns skyddsglasögon då :).... förövrigt finns det MASSOR med farliga saker i garaget....så var försiktig ;)

Link to comment
Share on other sites

Janne, Amerikanare är ok att köra.. Men dricka deras bourbun är väl att ta i ( whiskey). Fast det verkade å andra sidan tagit på minnet :--:--

( Du, det som snurrar främst är ju kylfläkten, haha)

Syns i Rättvik

/Svedis

Link to comment
Share on other sites

Kolla på översta tråden under växellådor.....Där står svaren om växellådsoljor.

:--

Hehe ja det gjorde det visst :-- synd att man inte fick upp den när jag sökte bara... :P

Det ramlade ut en liten fjäder och en pinne när jag tog loss filtret, undrar just hur det ska sitta... Hehe spännande det här :lol:

Det svaret hittade jag här iaf, fast inte genom sökfunktionen som mest verkar finnas för syns skull :?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...
On 2007-05-25 at 19:34, Fordofilen said:

Hehe ja det gjorde det visst :-- synd att man inte fick upp den när jag sökte bara... :P

Det ramlade ut en liten fjäder och en pinne när jag tog loss filtret, undrar just hur det ska sitta... Hehe spännande det här :lol:

Det svaret hittade jag här iaf, fast inte genom sökfunktionen som mest verkar finnas för syns skull :?

Kom du någonsin på vad det var för pinne och fjäder?  Som du tappade ur, vart det kom ifrån.  Plockade du ihop utan det och hur funkade det?

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...