Dan53 June 14, 2007 Report Share June 14, 2007 Hej alla. Jag har en 65 a' cab ingen bromsservo. När jag bromsat några gånger så hänger sig fotbromsen på framhjulen !Den blir helt stum, Lossar jag på bromsröret som går till huvudbromscylindern så kommer det bara olja och bromsen släpper. VA I HELA FRIDENS NAMN ÄR DETTA FÖR FENOMEN???? Jag har renoverat bromscylindern o enligt ritning sitter gummin o pakningar rätt.Hjälp mig någon TACK Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle cmc 375 June 14, 2007 Report Share June 14, 2007 Vilken cylinder har du renoverat hjulcyl, huvudcyl? Var lossar du röret? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S June 14, 2007 Report Share June 14, 2007 Om hålen i huvudbromscylindern som ska släppa fram bromsvätska från behållaren, ner i cylindern (i botten av behållaren på huvudcylindern alltså) inte är öppna när du släppt upp pedalen kan detta fenomen uppstå. Bromsvätskan expanderar när den är varm, och gör att bromsen "läggs på" eftersom bromsvätskan inte kan strömma tillbaka upp i behållaren.Kolla alltså att du har tillräckligt spel i bromspedalen, så att kolven i huvudcylindern kan gå tillbaka helt till obelastat läge. Kolla även så att hålen inuti huvudcylindern inte är igensatta av rost eller liknande. Det KAN vara något av detta som är problemet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan53 June 14, 2007 Author Report Share June 14, 2007 Tack. jag har renov.huvudsyl. o lossar röret från huvudcyl som går til frambromsen.då släpper bromsen. Ronny Va inne på något jag måste kolla. Tack . Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne June 15, 2007 Report Share June 15, 2007 Jag fick samma problem på min 65'a med skivor fram. Huvudcylindern jag renoverade var "tom" när jag började så jag hade inget att gå efter....Det visade sig att en av packningarna i packningssatsen inte skulle vara med (var tydligen lite av varje medskickat) . //Björn Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan53 June 15, 2007 Author Report Share June 15, 2007 Tack Bjorne. Kan du minnas om det var den pakningen i botten som ligger före backventilen som inte skulle vara med.Jag hör olika bud om det. Jag må pröve utan? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne June 15, 2007 Report Share June 15, 2007 Det stämmer, jag tror att den ska vara med om det är trummor unt om, men det är bara en gissning./Björn Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo June 16, 2007 Report Share June 16, 2007 Det bör gå att räkna ut orsaken att det bygger tryck,men är det inte felmonterat så är det oftast returhålet i botten av huvudcylindrn som är tätt.men försök finna en sprängskiss. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KENI June 18, 2007 Report Share June 18, 2007 HejDet finns 2 hål från behållaren(per krets) och ner till cylindern. Det barkre hållet är ett tilloppshål för bromsvätska och det främre är ett utjämningshål. det bakre hålet ser till att det alltid finns bromsvätska i cylindern och det främre hålet ser till att det är "rätt" mängd vätsta i cylindern. Blir det främre hålet tätt (av rost eller främre packningen) så kan över flödig bromsvätska ej strömma tillbaks till behållaren när du släppt bromsen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.