KimX September 30, 2003 Report September 30, 2003 Hej, någon som vet någon som kan göra ett bra billigt jobb.Jag har kitet hemma men behöver någon som kan göra arbetet.Tacksam för svar. Citera
Gäst October 1, 2003 Report October 1, 2003 Jag har jobbat mycket i emmaboda men kommer inte på nån verkstad.Det är busenkelt att ändra utväxling.Om du inte har indikatorklocka eller andra verktyg så kan du lämna in diffenheten till vilken bilmek som helst så fixar dom det.Det viktiga är att få exakt spel mellan piniong och ring vilket det krävs en indikatorklocka att få till.Har du inte värdena tillgängliga så kan jag eller någon annan här ge dig spelet mellan dreven.Minns inte i huvudet men det är något på 0.13mm????? Citera
KimX October 1, 2003 Author Report October 1, 2003 Låter kanon... ska se mig runt lite här i Emmaboda, men annars om ni kommer på något bra ställe runt omkring säg gärna till.Om någon vet spelet det ska vara emmellan skriv gärna det här. Citera
95cobra December 16, 2003 Report December 16, 2003 tjena, jag ska också byta till 3.73, jag har en kille malmö som gör det. men det jag tänkte fråga är,vilka delar av kitet är det du har, själv har jag shims, pinion och ringen, har du lager också??längtar efter o testa med 3.73..heheha det,mattias Citera
KimX December 17, 2003 Author Report December 17, 2003 Hej hej... har inte kommit dit än... men jag har bara ring/pinion.Är det svåra grejer å få tag i lager/shims? måste man byta? Citera
Ronnie S December 18, 2003 Report December 18, 2003 Det finns en kille i Ringarum (lite söder om Söderköping) som har gott rykte om sig när det gäller att göra iordning bakaxlar. Han säljer även delar om man vill försöka sig på jobbet själv. Jag har ingen personlig erfarenhet av hans jobb dock. Hans firma heter "Stigs axle parts" (eller något liknande). Jag letade på Gula sidorna på nätet, men hittade inget telefonnummer, men han brukar ibland annonsera i Wheels och liknande tidningar. Citera
ztellan January 10, 2004 Report January 10, 2004 Jag bytte till 3,73 för ett par veckor sedan. Jag köpte ett Richmond Kit och en monteringssats med lager, schims och hela skiten från summit. En kille i Mönsterås bytte det åt mig. Mycket duktig och billig. Han har hållit på med motorer och liknande i närmare 40 år så han vet vad han sysslar med... Det är ju inte så långt från Emmaboda så hör av dig om du inte får tag i nån.MVH Stellan070-6423595 Citera
KimX January 11, 2004 Author Report January 11, 2004 låter bra , vad tog han för bytet och har du något telenummer till killen?Lämnade du hela bilen eller bara axeln/klumpen??? Citera
Adde January 12, 2004 Report January 12, 2004 Hej, jag är ny här på forumet och sitter och kollar runt lite, jag fick min utväxling bytt i somras från 3,00 till 3,73 och det blev en grym skillnad. Beställde åxå på summit, grymt mycket billigare än i sverige.Spännade att se vad den gör på 402m till sommaren.Mvh Adde Citera
Recommended Posts