Nenne June 27, 2007 Report June 27, 2007 Den här gången kom jag undan med blotta förskräckelsen Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 27, 2007 Report June 27, 2007 Hej.Nu har du fått vinst, det är ingen idé att du köper entriss lott, eller kanske det är det du skall göra. Citera
MrTurbo_1645 June 27, 2007 Report June 27, 2007 Tjoho.. Det där var nära att gå illa ju!Polaren fick plastskivorna som var fastspikade över hans ved på sin camaro cab. Han vart inte lycklig... Citera
Lygdman cmc813 June 28, 2007 Report June 28, 2007 Jag kan bara grattulera!Man vill ju inte äns tänka tanken på vad som kunnat hända... Citera
Pelle cmc 375 June 28, 2007 Report June 28, 2007 Hade också lite tur idag, tog Mussen för att åka och kolla på en serviceplats i Midnattsolsrallyt. När vi skulle åka därifrån passerade jag bakom ett biltransportsläp på min högra sida, plötsligt skriker frugan, som satt på passagerarsidan till. Då har föraren börjat backa ut med släpet utan att se mig, det var max 5 cm kvar när hon fick stopp på ekipaget, det kallas väl också tur. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 28, 2007 Report June 28, 2007 Tur det var nog mer än så, tur att det finns någon somär uppmärksam, det är ju så i trafiken idag. Det är vi alla som är vakna som ser till att det inte blir flerolyckor än det är, hur många gånger har du sett att någonger tecken för filbyte idag, med mobilen i näven kan de inte blinka eller växla ännu mindre byta fil, är det attvisa hänsyn till medtrafikanter. Nu blev jag arg. Citera
Pelle cmc 375 June 29, 2007 Report June 29, 2007 Om det "bara" var mobilen dom har i handen. Jag har rätt bra utsikt eller insyn från min latsbilshytt, och ser nästan dagligen folk? som har både agenda och orderblock på ratten, dom ligger ofta i omkörningsfilen på motorvägen obetydligt över lastbilsfart omedvetna om kön bakom dom!!! Citera
Radioman July 1, 2007 Report July 1, 2007 Jag hade tur i går när jag kolliderade med en stor svart fågel när jag var på väg hem från bil och konsthantverksutställningen i Backamo.En stor svart kråka eller skata small in i övre delen av vindrutan i ca.120km/h med en sån smäll att jag bromsade reflexmässigt. Fy f*n va' otäckt det var .Jag är förvånad att rutan höll. Det blev ett stort avtryck av en vinge från fågeln en bit ner på rutan. När jag kom hem hann jag spola av fjädrar, blodslamsor och annat över cabtaket och ner på bakluckan och vingen innan fru och dotter anlände i vår andra bil. Min dotter är väldig djurvän och hon hade blivit ledsen om hon sett eländet. Har någon annan erfarenhet av fåglar i vindrutan? Citera
Sven July 1, 2007 Report July 1, 2007 Ja det har jag, kom i 170 med Volvon såg en fasanhöna komma ifrån höger sen small det, spår på huven efter klorna ca: 1 meter, slet av vindrutetorkaren och krossade rutan på höger sida totalt det var en sådan upplevelse man för alltid kommer ihåg.Sven Citera
JohnB July 1, 2007 Report July 1, 2007 Ripa - Saab 99 vindruta; 1 - 0Elg - Opel Corsa 90 km/t; 1 - 0 (Dvs Opel Corsa convertible efteråt )John Citera
mats g johansson July 1, 2007 Report July 1, 2007 För många år sedan fick jag ta hand om en AJ 37 Viggen som blev påflugen av en fiskmås i 6oo km/h! (Snabba fåglar) Träffade precis nedanför vindrutan. Den gick genom plåten, krökte ett spant och kom in i cockpit i slamsor. Elektroniklådorna som sitter där klarade sig och piloten landade utan problem. Dock var han blodig på armen när han klev ur, som tur var så var det måsblod. Det tog många månader innan planet flög igen och mosad mås luktar inte gott efter ett par dagar...Sorry Nenne om vi stal tråden för dig... Citera
Recommended Posts