July 10, 200717 yr comment_41710 Har plockat ur min motor och tagit bort växellådan, men undrar nu hur jag får bort denna blåa klumpen så jag kan sätta fast motorn på motorstativet?
July 10, 200717 yr comment_41711 Den brukar sitta fast med fyra (tror jag) skruvar i startkransen.Lasse
July 10, 200717 yr Author comment_41712 Den brukar sitta fast med fyra (tror jag) skruvar i startkransen.LasseOkej, bakifrån alltså, så då borde man komma åt men nån blocknyckel då eller? Ska ut och kika på det lite senare sen!Men tack för hjälpen.
July 10, 200717 yr comment_41713 Den "blå klumpen" brukar i allmänhet kallas för turbin eller convertor, ifall du undrar vad det är som andra pratar om när dessa ord kommer till tals //Jocke
July 10, 200717 yr Author comment_41714 Den "blå klumpen" brukar i allmänhet kallas för turbin eller convertor, ifall du undrar vad det är som andra pratar om när dessa ord kommer till tals //JockeHehe ja, jag läste mig faktsitk till det innan...
July 10, 200717 yr comment_41716 i underkant på motorn kommer du åt fyra stycken bultar.. du får ta en i taget och vrida runt motorn lite för var mutter...montera turbinen i lådan först och så kan du skruva ihop den med startkransen efter du fått ihop motor och låda... det kan vara lite "pyssel" med att få in den i lådan ordentligt... så att den går rätt i pumpdrevet.. annars är det risk att du spräcker pumpdrevet....tryck in den i lådan och vrid/tryck samtidigt så märker du när det "klunkar" till och den åker in i läge i lådan ..efter att du bultat ihop motor och låda kan du sticka in handen i hålet där startmotorn ska sitta och vrida turbinen tills bultarna kommer i rätt läge för hålen på startkransen ...då kan du dra turbinen mot motorn så bultarna kommer genom hålen och du kan "applisera" muttrarna..
July 11, 200717 yr Author comment_41751 i underkant på motorn kommer du åt fyra stycken bultar.. du får ta en i taget och vrida runt motorn lite för var mutter...montera turbinen i lådan först och så kan du skruva ihop den med startkransen efter du fått ihop motor och låda... det kan vara lite "pyssel" med att få in den i lådan ordentligt... så att den går rätt i pumpdrevet.. annars är det risk att du spräcker pumpdrevet....tryck in den i lådan och vrid/tryck samtidigt så märker du när det "klunkar" till och den åker in i läge i lådan ..efter att du bultat ihop motor och låda kan du sticka in handen i hålet där startmotorn ska sitta och vrida turbinen tills bultarna kommer i rätt läge för hålen på startkransen ...då kan du dra turbinen mot motorn så bultarna kommer genom hålen och du kan "applisera" muttrarna..Tack för tipsen!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.