Jump to content

vad e det med ford och växellådor??


Recommended Posts

E inne på min andra helrenoverade c4 låda. Började med att jag fick lämna in den första på renovering efter att converten hadde rasat. Funkade fint i typ 20 mil sen slutade den att växla till trean. Bara o ringa han som renoverade den åt mig. Och han skruvade isär den och upptäckte att han glömt o dra åt skruvarna till govunör ventilen. Han monterade en annan ventil och den funkade inte heller. Sen fick jag en annan låda av han. Och den monterade vi precis innan jag ställde undan bilen för vintern. Under vintern så lackades bilen. Och i dag skulle jag köra den till besiktningen. Men märker att den vägrar växla till trean. Vänder och åker hemåt igen då början den växla som den skall. Så åker in o besiktigar den utan anmärkning:lol: går på stan en stund sen när jag ska hem så e det samma sak vägrar växla till trean. Men när oljan blir varm så växlar den. men inte innan. Någon som vet vad detta beror på?? Börjar bli riktigt trött på Fords växellådor!!

MVH

Freddy

PS Ingen som har en fyrpetad manuell låda med koppling och svänghjul liggandes?? till en 351C kanske funkar bättre och sen va det ju de som satt ibilen orginal DS

Link to comment
Share on other sites

En liten undran, du skrev att renoveraren hade glömt att dra dit någon skruv för guvernören ?, varför bytte han då till en annan ventil ?

Det låter som du forfarande har ett guvernör fel, den är ju relativt enkel att få bort och sedan kontrollera att den är helt plan och att den inte kärvar.

När du fick dit turbinras, blev det massa spån i oljan ?, sköljde du du rent alla ledningar och oljekyl innan den nya lådan monterades ?

Link to comment
Share on other sites

Anledningen till att han bye ventilen va att ha tappade ner en del till ventilen i våran oljeavskiljare och vi hittade aldrig den mer. Han hämtade då en annan ventil men det fanns tydligen en massa olika ventiler till denna lådan. Och med den nya fick vi inte upp något olje tryck så den slirade bara. Turbinen lämnades in på renovering samtidigt som den första lådan lämnades in. och olje kyl och fanns inte då den tidgare ägaren hadde inte tyck att de inte behövdes så det monterades ett nytt oljekyl och nya slangar/rör sammtidigt som allt blev renoverat. Han va o kollade på lådan i dag. Han ville byta modulatorn innan han gjorde nått annat. har haft problem med baktändningar m.m. innan jag renoverade förgasaren. så an trodde att den hadde gått sönder men vi får väl se!

MVH

Freddy

Link to comment
Share on other sites

Move

Over

Plymouth

Approaching

Rapidly

:--:--:--:--:--:--

Sven

Windtunnel på Speedchannel hade en liten tävling för något år sedan där det gällde att tala om vad Mopar stod för. Dave Despains favorit blev:

Miscellaneous Obsolete Parts Assembled Recklessly

Jag har hittat några till

Miscellaneous Obsolete Parts Arranged Ridiculously

Mostly Old Parts And Rust

;););););)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...