August 2, 200717 yr comment_42287 Hej.Jag hade tänkt att montera bort min AC då den bara tar plats när den inte fungerar (slut på gas). Är det något jag ska tänka på när jag monterar bort den eller är det bara att koppla loss anslutningarna och skruva bort den?//Magnus
August 2, 200717 yr comment_42291 Synd att ta bort en anläggning om den är orginalmonterad, det är alltid lättare att få igång en gammal anläggning om den sitter på plats.Om du inte behöver platsen till annat så låt den sitta.Nästa ägare kanske vill ha en fungerande AC.Om du ändå vill ta bort den så är det bara att lossa på alla kopplingar och skruva bort grejerna. (förutsatt att den är tom på gas).Mario
August 2, 200717 yr comment_42316 HejEn fabriks AC ska man vara rädd om. Om du tvunget vill ta bort den så packa ner den så länge, men sälj den för allt i världen inte!Om du säljer bilen så låt den föja med. Det är mycket svårt och dyrt att hitta rätt AC prylar till sin bil igen.Jag har också fabriksmonterad AC i min bil och kan hålla med om att den tar lite plats. Å andra sidan så tycker jag att andras bilar utan AC ser nakna ut i mototrutrymmet och då är jag glad att jag har min.Smaken är olika, du gör som du vill med din bil, detta var bara min åsikt.mvhAndreas Holmgrencmc 924
August 3, 200717 yr comment_42319 Jag kan bara hålla med föregående.. På min -65a så har man tagit bort kompressorn och kylet bl.a. Jag hade velat ha det kvar och jagat liv i det igen. Nu måste jag leta/eller köpa nytt.