Janne64 August 28, 2007 Report Share August 28, 2007 Jag får börja med att tacka alla som gett mig råd i alla frågor jag ställt.Detta är min första Mustang jag ägt och inköpte den på Mors Dag i år , frugan har alltid velat haft just en -67:a så det datumet passar ju bra som inköpsdag tycker jag :-) . Bilen skruvades ner och oj oj oj vad jobb man hittar då man river. Jag började lite försiktigt med att ta ur mattan för den var totalt rutten efter att ha stått i en fuktig lada i 2 år. Golvet slipades rent och rosten lagades upp både på in och utsidan. Instrumentpanelen var sprucken och kass efter att ha gått i Perú sedan den var ny. Efter råd från många många så knallade jag in till en lokal skomakare :-) och frågade om han kunde klä om den och visst kunde han det . 1000:- och i nyskick = Helnöjd. Jag fortsatte att plocka ner bilen och det som bara skulle bli ett litet projekt slutade med en fullständig nerplockning och jag började slipa och slipa på bilen varpå jag hittade mer rost. Rutorna plockades ut fram o bak och där måste jag lägga i lite ny plåt vilket tog en helg. Skärmkanter o Sparklådor var utbytt och i gott skick. Sandplåt fram införskaffades för den som satt där hade dom nig använt till att ploga sand med :-). Allt eftersom jag slipade så kom jag till huven och längst fram i nosen fanns en liten nick som inte gick att räta ut snabbt så jag la ut en köpesanonns på en huv och fick svar ifrån södra sverige på en huv som gått i Californien = 500:- och lite ytrost. Huven monterades och jag tyckte att det fattades något så jag tog kontakt med RP Glasfiberprodukter i Kalix och beställde ett Shelby Scoop och sedan var det bara att tillbringa en hel helg i garaget med skruv spackel och glasfiber samt slipa spackla slipa spackla . Suck detta projekt som skulle gå snabbt och e.v. rulla redan till hösten. Vidare har jag fått tag på en lokal kille som skall lacka den åt mig i en väldigt speciell färg ( Bilder Kommer) . Mycket har införskaffats under tidens gång både på anonns och med nya kontakter och resorna har varit många åt alla möjliga vädersträck. Det som ligger på tapeten nu är att Stolar o Baksäte skall skickas iväg på Onsdag för total renovering och nytt härligt skinn i eget komponerade färger matchende bilen , blir kanonsnyggt. Dyrt ? = Ja , men snyggt vilket är huvudsaken för detta är ju en engångssumma. Då bilen väl är hemma vilket torde ske rätt så snart så väntar en lång härlig vinter i garaget med att plocka ihop min ögonsten , ursäkta VÅRAN ögonsten för den var ju inköpt på Mors Dag . Hmmm . Visst är det spännande och visst kommer jag att stöta på nya bekymmer men det är inget som jag bekymmrar mig för för jag vet att många här ute har svaren på mina funderingar. Detta är väl i stora drag vad som hänt och jag tackar alla som gett mig råd och jag hoppas att jag kan vända mig till er i fortsättningen också. Ta hand om er och era klenoder , väl mötts där ute till våren önskar en arbetsmyra med ett mål i sikte = Våren !!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 August 28, 2007 Report Share August 28, 2007 Hej!Det där låter ju riktigt nice! Lite av grejen med att ha bilar som hobby är ju att det ALLTID går att göra något mer. Jag blev grymt nyfiken på din huv. Jag har alltid velat ha ett scoop men då jag sett en bil med ett snyggt scoop har ägaren aldrig vetat vart det kommer från och hittar man ett snyggt scoop vill man ju se hur det ser ut på bilen. Så nu vill ju jag, och säkert flera med mig se bilder på ERAN pärla. Massa bilder, jag vill ju se hur scoopet klär bilen. Ladda upp bilderna på min upload; http://www.mustangpower.se/upload/index.phpHär på forumet eller maila dem till mig så kan jag lägga upp dem direkt på min server. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools August 31, 2007 Report Share August 31, 2007 Hej!Jag vet att länkar skall läggas på Länkforumet men jag tar risken att bli utslängd.Kolla denna kille. Vilket ENORMT jobb han lagt ner på sin Charger.Man blir lätt imponerad. Jag har sett bilen i verkligheten och frågade om listernainte var kromade istället för rostfria som dom skall vara. Nej, sa han, jag harc:a 400 timmar på listerna. Dom är polerade. Såg ut som kromade.Helt otroligt bygge. Ska bli kul och se den klar.http://forum.musclecars.nu/showthread.p ... a3d&t=1219Mvh. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S August 31, 2007 Report Share August 31, 2007 Ojoj, mycket imponerande. Jag kunde inte sluta läsa, han hade verkligen humor när han skrev också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darne September 1, 2007 Report Share September 1, 2007 Vilken berättarförmåga och seriöst renoveringsjobb!!!Imponerande!! Darne Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laslo September 1, 2007 Report Share September 1, 2007 Hej!Kolla denna kille. Vilket ENORMT jobb han lagt ner på sin Charger.Man blir lätt imponerad.Trevligt. Så fick man lite snabbkurser i olika tekniker. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts