Jump to content

Recommended Posts

5000 miles (800mil service) gick på 1100:-

Olja+oljefilter. Inte mkt som var personalkostnader av det

Det kan ju knappast ha varit annat en ett oljebyte för de pengarna

En service hos dem skulle jag tippa kostar ca: 3000-5000 kr

En snabb sökning på Google gav denna träff:

"The prices are inconsistent because some dealers simply charge less, and others are using non-synthetic oil. $80-100 is fair for an oil change with synthetic, which is all the 5,000 miles service is supposed to be. My local dealer and selling dealer a little further away both say $130, and justify it by saying it is a complete inspection but the manual doesn't say it's any more than an oil change."

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1149135

Efter 800 mil kan det väl inte vara allt för mycket som behöver bytas

• 5 years later...

japp!

jag kan bara hålla med ovanstående inlägg!

sen jag hittade mustang performance (malmö) har jag bara vänt mig till dom! grym service,snabba som ögat och bra priser!

Marco har dessutom lång erfarenhet inom området med trim,tävlingsbilar och koenigsegg (hur fan stavas det..)

vill även ge ros åt Tim i verkstaden som har gjort grymt bra ifrån sig

• 2 years later...
  • 3 weeks later...

Varför servar ni inte bilarna själva? Detta är ingen Rocket Science skulle alldrig låta någon klåpare på en märkes verkstad röra min bil .

Finns inga garantier som gäller i Svedala så då kan man lika bra göra det själv.

Varför servar ni inte bilarna själva? Detta är ingen Rocket Science skulle alldrig låta någon klåpare på en märkes verkstad röra min bil .

Finns inga garantier som gäller i Svedala så då kan man lika bra göra det själv.

Jag själv tycker det att det är bra att serva på en auktoriserat företag, då jag har dokumentation till nästa ägare att allt är gjort på rätt sätt.

Då jag är den ende registrerade ägaren på bilen även i USA.

Hej , mekar och jobbar med High tec maskiner dagligen, så för den delen e de inga problem , och övriga påbyggnader extra utrustning mm fixar jag själv, men det kan ju vara bra att ha dokumentation att man verkligen skött de viktigaste service punkterna såsom oljebyten mm av någon opartisk.delarna brukar jag köpa själv , OBS endast original eller bättre. Sen finns det ju alltid bättre och sämre verkstäder precis som hemma pulare.Trevlig Musse sommar till er alla.