Jump to content

Recommended Posts

Ja skulle vara kul att veta hur den gick igenom.

Låter som flyttgods regning för att fixa den effekten i besiktningen, eller motrbytte vid varje besiktning.

Men vilken grym bil skulle man ju verkligen vilja provköra. Undras vad No-Fear härnäst tänker bygga?

Lycka till med kommade byggen No-Fear och extra plus för att ni spar sånt som jag skulle villja ha kvar som fungernade AC stereo och allt annat liknade.

Tycker det är så trist när trimmade bilar blir befriande från alla såna grejer.

Mvh

MrV8

Japp, det är ett av "våra" projekt! Det är Andreas'e på forumet som äger den.

Den är ett riktigt monster ska jag säga! Byggd med enbart dom bästa delarna. Motor och chassi är närmast skottasäkra med allt vad det innebär.

Det mesta står i projekttråden om bilen, men kolla även på vår hemsida www.nofear-motorsport.se eller fråga på om du har några fler frågor om den!

Och till er andra, det kommer onekligen dyka upp fler projekt i vårat garage så småningom :)

Turbo står på menyn även för mitt nuvarande/kommande projekt.

Japp, det är ett av "våra" projekt! Det är Andreas'e på forumet som äger den.

Den är ett riktigt monster ska jag säga! Byggd med enbart dom bästa delarna. Motor och chassi är närmast skottasäkra med allt vad det innebär.

Det mesta står i projekttråden om bilen, men kolla även på vår hemsida www.nofear-motorsport.se eller fråga på om du har några fler frågor om den!

Och till er andra, det kommer onekligen dyka upp fler projekt i vårat garage så småningom :)

Turbo står på menyn även för mitt nuvarande/kommande projekt.

Hur funkar det med besiktning? Är det "bara att rulla in" eller krävs det en vecka i garaget först? :--

(tar han min -67 som delbetalning? he he )

Kör ni med hög impedans spridare?

Har hört att gränsen för högimpedans spridare ligger runt 60lbs o att dessa kan va "lite långsamma"..

Men det funkar bra med 60lbs? eller är sprutet bytt, ändrat eller tillbyggt så ni kör med låg imp?

• 1 month later...

Tja gubbar!

Som sagt, det är min/NoFear Motorsports turbo mustang!

Det har varit lite barnsjukdommar i år, men dessa är identifierade och ska fixas!

Bilen är till salu. Men som det ser ut nu, så har jag kvar den och fixar allt som behövs för att köra en 10-sekundersrepa nästa år!

Läs mer om vad som sitter på bilen och kolla på massa balla bilder!

http://www.nofear-motorsport.se/index.p ... aux_page=3

Det är original styrsystem på bilen. Kör med siemens dekka 60lbs spridare och dessa är grymma och kända för det. Flödar sjukt mycket när soppatrycket klättrar över 35psi. Sitter dubbla cobra pumpar i en specialkonstruktion från JDM engineering. som går till dubbla -6an slangar till ett mallory filter, sen en stor ledning till aeromotiv fuelrails.

Mappar bilen gör jag med utrustning från SCT. Samma som Koenigsegg använder.

Angående besiktning: NoFear special ;)