Jump to content

Från Automat till Manuell.


Recommended Posts

Någon som converterat en automat till en manuell och vet var man kan köpa ett komplett pedalställ? Sitter och tittar i NPD:s katalog och där finns ju delarna men vet inte hur jag ska kunna få med allt när bussningar sprintar pedaler mm mm, säljs i lösa delar.

Känns lite surt att börja också fattas de hälften :?

Hur pass omfattande är de att byta?

Mvh

Anders ( ht 1966 289cui nu med c4 auto

Link to comment
Share on other sites

Hej

Maila till NPD, eller ring och berätta att du behöver alla grejorna så kanske dom hjälper dig att sätta ihop ett paket. Det är nog inte så svårt att få till det där, men du behöver rättså mycket grejor=Dyrt. Bättre att köpa allt begagnat från den som byter från manuell till automat. Det kan vara skillnad i längd mellan automat och manuell,vet ej. det kan vara krockar med kopplingsarmarna från pedalstället och andra saker, vet ej. men det finns dom i det här forumet som vet.

Stanley

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Du behövde visst pedalställ o. grejer... Jag vet inte om det passar rakt på från en 4- växlad Pinto-73 men vem vet?? Jag har en sån som går till skroten snart och om du är intresserad så hör av dig så kan jag ta lite mått o. bilder. Finns i Enköping så slå mig en signal om du är intresserad.

Mvh.

Lasse S

070-5689108

Link to comment
Share on other sites

Där är ju rätt myckt leder i motorummet också inte bara pedalstället som ska dit. Vill du slippa dessa kan du ju konvertera till vire eller hydralisk koppling. Kompletta satser finns på nätet.

Använder själv ett virekonverteringskit då jag satte i en T5 från en -90. En annan fördel är oxå att du får mer plats om du vill ha headers.

Hur som helst kitet fungerade strålande och är av mycket hög kvalitet.

/Terner

Link to comment
Share on other sites

Ja jag hade tänkt sätta hydraulisk koppling och de har jag sett att de finns komplett NPD, men de är ju som sagt ett komplett pedalställ som jag skulle ha fått tag på!

Känns som att de där med pedalstället skulle man vilja att de bara är att skruva dit, styper nog på en massa andra problem ändå ( kanske avgassystem som inte passar mm mm )?

Ser att de sitter en gummi propp snett nedanför hålet för bromspedalen. Hoppas att dom använt samma torpedvägg både till automat & manuell?

/Anders!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...