September 12, 200717 yr comment_43547 Vad är detta som syns under startreläet en plast hylla ca 10cm lång med en liten kant. Förstår inte vitsen med denna bit Undrade över detta när jag stog fraamför bilen och funderade vad jag ska göra med motorutrymmet i vinter då det beghöver lite renovering
September 12, 200717 yr comment_43552 Det är en droppränna som ska skydda laddningsrelät under från vatten.... har jag för mig
September 12, 200717 yr comment_43556 Ja, det är korrekt, ett skydd mot vatten uppifrån. Samma sak ser man ovanför varvtalsregulatorn på Bossar och '70 Cobra Jet.
September 12, 200717 yr Author comment_43558 Fast jag tar nog bort det om jag får det berömda ur vagnen i vinter och renoverar upp motorutrymmet i vinter För jag tänker nog köra med motorhuven stängd Eller skändar jag orginalursprunget med ett sådant ingrepp tro jag är mycket tveksam till dess funktion
September 12, 200717 yr comment_43562 Du tror väl ändå inte att motorhuven hindrar vatten att rinna in i motorutrymmet ???????Så täta är dom inte!
September 14, 200717 yr Author comment_43582 Du tror väl ändå inte att motorhuven hindrar vatten att rinna in i motorutrymmet ???????Så täta är dom inte!Självklart inte det var lite ironi uttryck