Jump to content

Långa bultar

Mattias cmc 1746

Recommended Posts

Momentum Industrial Maintenance Supply AB

Bangårdsg. 7, 541 34 SKÖVDE

0500-48 91 20

Dom kan nog plocka fram exakt vad du behöver. Vi har Momentum här i Eskilstuna också och dom ordnar alltid det jag behöver. Kan ibland vara lite strul att handla som privatperson.

• 2 weeks later...
Momentum Industrial Maintenance Supply AB

Bangårdsg. 7, 541 34 SKÖVDE

0500-48 91 20

Dom kan nog plocka fram exakt vad du behöver. Vi har Momentum här i Eskilstuna också och dom ordnar alltid det jag behöver. Kan ibland vara lite strul att handla som privatperson.

Smart... dom har jag fasen inte tänkt på! Det tål att kollas upp.

Vad ska du ha bultarna till?

Dom hade ej på momentum, får bli att jag får svetsa ihop några stycken.

Bultarna är till för generatorn och Servopumpen

Generaton bulten jag har nu är aningen för kort så remen blir lite sne så att säga, och till servopumpen bör den nästan vara 20 cm, på den nyare motorn jag satt i så är det inte samma vattenpump som på den gamal så får även bli nåt special fäste där också...

Jag har köpt sådana bultar hos Hansen till någon motor jag skruvat ihop.I annat fall använd gängstång med mutter i ytterändan så slipper du att svetsa en bult,brukar vara lite knepigt att få till bulte rak.

Jag har köpt sådana bultar hos Hansen till någon motor jag skruvat ihop.I annat fall använd gängstång med mutter i ytterändan så slipper du att svetsa en bult,brukar vara lite knepigt att få till bulte rak.

Vart köper du gängstång i tum då? Frågade efter det i järnaffären här men dom hade inget, han kunde inte ens beställa de...

Hej.

Undar om nån vet vart man kan köpa långa bultar spelar ingen roll om det är i Sverige eller USA, har kollat runt överallt men ingen som har det jag söker...

Jag behöver två 7/16 unc bultar där den ena ska vara helst 8" (ca. 20cm) och den andra 6" (ca. 15cm)

Om man vill hitta lokalt så brukar Volvo lastvagnar ha en del,fast dom har ju gått över mer och mer till millmeter dom också.