September 23, 200717 yr comment_43866 Tjena!Jag fick precis hem min import-grisen-i-säcken Mustang 70. Den är såld ny med 351:a men säljaren i USA säger att det sitter en 302:a i den. Var hittar jag typnummer på denna ?Kanske någon guru i forumet kan urskilja detta endast från en bild ?Bifigar i alla fall en bild.Tack på förhand!
September 23, 200717 yr comment_43870 Titta på termostathuset, det sitter i motorblocket (om jag inte ser fel), och i så fall är det en 351 Cleveland.Och om jag inte ser fel så sitter det en tvåportare på, vilket gör att det nog är en 351C-2V.
September 23, 200717 yr Author comment_43872 OK. Tack!Hjälper denna bild ?Om det är en 351 så är det ju en trevlig överraskning men lite tist då jag beställt ett nytt dubbelpipigt avgassystem ända framifrån med 302 som info ... undrar om det skiljer nåt ..
September 23, 200717 yr comment_43874 OK. Tack!Hjälper denna bild ?Om det är en 351 så är det ju en trevlig överraskning men lite tist då jag beställt ett nytt dubbelpipigt avgassystem ända framifrån med 302 som info ... undrar om det skiljer nåt ..H-pipan skiljer väl (om det ingår en sådan i satsen), men annars borde resten vara OK.
September 23, 200717 yr comment_43876 Jo, visst ser det ut som en 351C...Kan man få se resten av bilen med? Köpte själv lite av en grisen i säcken bil för några år sedan. Var dock en nice gris i mitt fall...
September 23, 200717 yr comment_43878 Men du tror att det är en 351:a ?302 varianten är sällsynt utanför Australien så jag skulle inte tro att det är något annat än en 351:a
September 23, 200717 yr comment_43879 Om du titta i framkant på topplocket där ventilkåpan sitter bör du hitta en tvåa det betyder 2V
September 23, 200717 yr comment_43880 En bild som visar platsen för märkningen Andrew nämnde. Pil nr 2 som pekar på platsen (bakom kompressorn till AC:n) där märkningen ska finnas.Toppen i bilden är från en 351M, som saknar märkningen.
September 23, 200717 yr Author comment_43882 Jo, visst ser det ut som en 351C...Kan man få se resten av bilen med? Köpte själv lite av en grisen i säcken bil för några år sedan. Var dock en nice gris i mitt fall... Ja, här kommer lite bilder... det är inte så farligt med rost tror jag .. höger tänkte jag byta hela golvet och vänster blir det nog en kvarts golvbit ... Fabriksmonterad AC är ju bra .. hoppas den går att rädda.Hoppas det inte blir för mycket bilder för forumet!
September 24, 200717 yr comment_43890 Lycka till nu med renoveringenDu har några timmars jobb framför digDu kommer säkert bli nöjd med denna -70 HT Blev kalkylen som du tänkt dig så kan du lägga neråtskilliga tusenlappar och ändå få tillbaks dem
September 24, 200717 yr comment_43911 Hej.Jag tror att även du kan få fason på en 70HT, jag harhaft en tuff tid under min renovering , hamnadepå operationsbordet för att få ryggen renoverad samtidigt. Jag fick lämna iväg kaross på lack, alla delar som inteskulle lackeras hamnade i mitt garage, under tidensom Mustangen stod på lack kunde jag i lungn fart renovera delarna. Jag ser på bilderna att det är i stora drag samma utgångs-läge som jag har haft, inredningsfärgen är samma som imin och tyvärr måste jag berätta att instrumentstoppningenär dyr och att få den ny i den färgen är ännu tyvärr inte möjligt. I vilket fall så hoppas jag att du kan få ordning på en sällsyntMustangmodell, har du frågor om något så får du gärnahoppa på mig.
September 24, 200717 yr Author comment_43913 Ja. tack!Kalkylen är nog inga problem. Totalt har den ju inte kostat mer än knappt 40 tusen med frakt från USA i inköp.Maskinellt har jag inte hittat några fel förutom glapp i styrningen. Rostmässigt så är det ju inga större pengar om man kan svetsa själv.Inredningen tror jag att jag byter mot en komplett OEM-inredning i svart.Jag var förbi Rolands Mustang i Filipstad idag och köpte höger golvhavla samt ny frontplåt (den under stötfångaren) + en batterihållare och främre regskylthållare. Ska reg-bestiktiga på torsdag så så det nog bra om man kan se blinkers fram och en reg-skylt Tack igen!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.