Jump to content

Recommended Posts

Tjena!

Jag fick precis hem min import-grisen-i-säcken Mustang 70. Den är såld ny med 351:a men säljaren i USA säger att det sitter en 302:a i den. Var hittar jag typnummer på denna ?

Kanske någon guru i forumet kan urskilja detta endast från en bild ?

Bifigar i alla fall en bild.

Tack på förhand!

Titta på termostathuset, det sitter i motorblocket (om jag inte ser fel), och i så fall är det en 351 Cleveland.

Och om jag inte ser fel så sitter det en tvåportare på, vilket gör att det nog är en 351C-2V.

OK. Tack!

Hjälper denna bild ?

Om det är en 351 så är det ju en trevlig överraskning men lite tist då jag beställt ett nytt dubbelpipigt avgassystem ända framifrån med 302 som info ... undrar om det skiljer nåt ..

OK. Tack!

Hjälper denna bild ?

Om det är en 351 så är det ju en trevlig överraskning men lite tist då jag beställt ett nytt dubbelpipigt avgassystem ända framifrån med 302 som info ... undrar om det skiljer nåt ..

H-pipan skiljer väl (om det ingår en sådan i satsen), men annars borde resten vara OK.

Men du tror att det är en 351:a ?

302 varianten är sällsynt utanför Australien så jag skulle inte tro att det är något annat än en 351:a

En bild som visar platsen för märkningen Andrew nämnde. Pil nr 2 som pekar på platsen (bakom kompressorn till AC:n) där märkningen ska finnas.

Toppen i bilden är från en 351M, som saknar märkningen.

Jo, visst ser det ut som en 351C...

Kan man få se resten av bilen med? Köpte själv lite av en grisen i säcken bil för några år sedan. Var dock en nice gris i mitt fall... :--

Ja, här kommer lite bilder... det är inte så farligt med rost tror jag .. höger tänkte jag byta hela golvet och vänster blir det nog en kvarts golvbit ...

Fabriksmonterad AC är ju bra .. hoppas den går att rädda.

Hoppas det inte blir för mycket bilder för forumet!

Hej.

Jag tror att även du kan få fason på en 70HT, jag har

haft en tuff tid under min renovering :?: , hamnade

på operationsbordet för att få ryggen renoverad samtidigt. :(

Jag fick lämna iväg kaross på lack, alla delar som inte

skulle lackeras hamnade i mitt garage, under tiden

som Mustangen stod på lack kunde jag i lungn fart

renovera delarna. :?

Jag ser på bilderna att det är i stora drag samma utgångs-

läge som jag har haft, inredningsfärgen är samma som i

min och tyvärr måste jag berätta att instrumentstoppningen

är dyr och att få den ny i den färgen är ännu tyvärr inte

möjligt. :(

I vilket fall så hoppas jag att du kan få ordning på en sällsynt

Mustangmodell, har du frågor om något så får du gärna

hoppa på mig. :roll:;)

Ja. tack!

Kalkylen är nog inga problem. Totalt har den ju inte kostat mer än knappt 40 tusen med frakt från USA i inköp.

Maskinellt har jag inte hittat några fel förutom glapp i styrningen. Rostmässigt så är det ju inga större pengar om man kan svetsa själv.

Inredningen tror jag att jag byter mot en komplett OEM-inredning i svart.

Jag var förbi Rolands Mustang i Filipstad idag och köpte höger golvhavla samt ny frontplåt (den under stötfångaren) + en batterihållare och främre regskylthållare. Ska reg-bestiktiga på torsdag så så det nog bra om man kan se blinkers fram och en reg-skylt :)

Tack igen!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...