gugges October 3, 2007 Report October 3, 2007 HejTänkte sätta i ett brytarlöst system i min orginalfördelare (289 67)Med tiden slits ju en fördelare så att axeln glappar i sidled, påverkar det ett brytarlöst system såsom det gör med brytarna att kamvinkeln inte blir exakt. Är det så på ett brytarlöst system så är man ju tvungen att renovera fördelaren och då kanske det är lika bra att köpa en ny modernare fördelare utan brytare. Nån som vet ?Mvh GuggeBesök gärna min nya hemsida som börjar att bli lite halvfärdighttp://web.telia.com/~u85569443 Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 3, 2007 Report October 3, 2007 Hej.Helt klart är att en ny fördelare är bäst men detär också så att den elektroniska tändningentyp Ignitor är mer okänslig för slitaget som finnspå den gamla, den hittar rätt ändå. Jag tycker och det är vad tycker, köp en Ignitor I,testa jag tror att du blir ganska förvånad över hurbra det igentligen blir med att bara byta till den. Citera
Janne64 October 4, 2007 Report October 4, 2007 I kartongen med din nya Tändningsmodul så medföljer en liten bricka som du monterar och får bort en del av glappet med. Den skall monteras ovanför drevet så sprinten som håller drevet demonteras och drevet tas bort och sedan dit med brickan/brickorna så att minimalt glapp uppstår.Jag monterade detta i min chevelle med 350 motor och gissa om det blev skillnad på bil :-). Den startade lättare , gick mycket jämnare samt drog faktiskt mindre bensin efter monteringen också. Detta är som jag tycker det ett måste för att en motor skall gå bäst. Lycka till !!! Citera
gugges October 4, 2007 Author Report October 4, 2007 Tack för snabba och proffsiga svarMvh Gugge Citera
Janne64 October 4, 2007 Report October 4, 2007 Varsegod , visst är det härligt med en stor omtänksam familj :-).Har fått mycket hjälp utav Musse ägarna här och jag är evigt tacksam. Citera
Recommended Posts