Wesslau November 21, 2007 Report November 21, 2007 Precis som titeln lyder.Är på gång att byta ut hela avgassystemet på min 88:a, även headers.Är det 2,5" som gäller eller är det värt att gå upp på 3"?Hur mycket påverkar detta ljudnivån? Motorn är tänkt att kompressormatas så småningom.//Björn Citera
Pernolf cmc 558 November 21, 2007 Report November 21, 2007 2.5" är det som gäller, finns för alla sorter, bara att välja och vraka.jag är helt såld på magnaflows ljud. iaf till 5.0 Citera
Herrgård November 22, 2007 Report November 22, 2007 Kolla min fråga under motor ang värme från hedders, en hel del bra info.För nått år sedan så tog jag hem ljuddämpare från http://www.classicchambered.com/classic/sounds.htmlScrolla ner lite, och på högersidan så finns det en filmsnutt med en blå Cougar-68 som jag monterade dessa på. 2 st 2520 och 2st 2524, och det var inge knorr från bilprovningen heller.Jag är också lite sugen på att ta hem igen för att sätta på min -87:aFler? ca 650kr/st med containerfraktMVH Mathias Citera
87gt50 November 22, 2007 Report November 22, 2007 Håller med Pernolf, håll dig till 2.5". Ang Headers så är 1 5/8" longtubes att föredra, de funkar bra även med en del överladdat. Att sätta på 1 3/4 utan överladdning är helt fel, och ev endast maginellt bättre vid överladdat. Du har förmodligen en hel del andra flaskhalsar innan 1 5/8 blir för litet.../Jocke Citera
Recommended Posts