November 21, 200717 yr comment_45807 Precis som titeln lyder.Är på gång att byta ut hela avgassystemet på min 88:a, även headers.Är det 2,5" som gäller eller är det värt att gå upp på 3"?Hur mycket påverkar detta ljudnivån? Motorn är tänkt att kompressormatas så småningom.//Björn
November 21, 200717 yr comment_45809 2.5" är det som gäller, finns för alla sorter, bara att välja och vraka.jag är helt såld på magnaflows ljud. iaf till 5.0
November 22, 200717 yr comment_45817 Kolla min fråga under motor ang värme från hedders, en hel del bra info.För nått år sedan så tog jag hem ljuddämpare från http://www.classicchambered.com/classic/sounds.htmlScrolla ner lite, och på högersidan så finns det en filmsnutt med en blå Cougar-68 som jag monterade dessa på. 2 st 2520 och 2st 2524, och det var inge knorr från bilprovningen heller.Jag är också lite sugen på att ta hem igen för att sätta på min -87:aFler? ca 650kr/st med containerfraktMVH Mathias
November 22, 200717 yr comment_45818 Håller med Pernolf, håll dig till 2.5". Ang Headers så är 1 5/8" longtubes att föredra, de funkar bra även med en del överladdat. Att sätta på 1 3/4 utan överladdning är helt fel, och ev endast maginellt bättre vid överladdat. Du har förmodligen en hel del andra flaskhalsar innan 1 5/8 blir för litet.../Jocke