b1engan November 22, 2007 Report November 22, 2007 Hej Är det någon som har erfarenhet av att beställa reservdelar från NPDi USA? Jag tänkte höra mig för innan jag gör en eventuell beställning:Tacksam för svarBengt Citera
Nenne November 22, 2007 Report November 22, 2007 Tja, det är inga konstigheter, jag brukar skriva beställningen i Excel och konvertera till PDF-format. Sedan bifogar jag PDF-filen till ett e-postmeddelande till deras lager i Florida (internationella order går där igenom). Det brukar ta en vecka eller nåt, sen har jag grejerna.(Jag använder ett kreditkort med begränsad kredit så jag bifogar nummer och giltighetsdatum i PDF-filen.)Du får lösa ut paketet med tull (3-4%), administrationsavgifter (typ en hundring eller så) och moms.NPD har mestadels bra grejor, skapligt sortiment och är seriösa så det ska nog gå bra för dig också.Jag brukar be dem att skicka vad de har om några prylar är restnoterade och inte väntas in de närmaste veckorna. När jag bodde i USA fick jag vänta hur länge som helst vid ett tillfälle och i slutändan be dem stryka den orderraden efter en månad eller så när jag flyttade tillbaka till Sverige. Citera
mats g johansson November 22, 2007 Report November 22, 2007 De gånger jag beställt på NPD har jag kommit i kontakt med en kille som heter Roy Jensen, rjensen@npdlink.com som ansvarar för Export sales på NPD. Det har fungerat bra. (Utom en gång när han skickade i väg en sändning till mig men det skulle till en annan Mats Johansson. Trodde tydligen att det bara fanns en Mats Johansson i Europa! Efter lite letande i CMC matrikeln hittade jag rätt Mats som fick sitt sändning och alla blev glada till slut) Citera
Ronnie H November 23, 2007 Report November 23, 2007 Hur blir fraktkostnaderna om man beställer lite större saker som stötfångare och liknande? Skenar det iväg mycket? Citera
Mats Helmersson November 24, 2007 Report November 24, 2007 Stora grejer kostar rätt så mycketi frakt. När jag var i kontakt med NPD så sa de att fraktkostnaden påverkades mer av storlek än av vikt.Jag skulle beställa dörrsidor som inte väger mycket men tar stor plats, det blev billigare att köpa i sverige... Citera
bjornpersson January 19, 2008 Report January 19, 2008 Hur blir fraktkostnaderna om man beställer lite större saker som stötfångare och liknande? Skenar det iväg mycket?Jag har lite färska shipping qoutes från http://www.laurelmountainmustang.comVarans pris - FraktprisHere are the prices you asked for.1970 Front Fender - 184.95 Shipping - 359.001970 Torque Box - 46.95 Shipping - 73.001970 Lower Rear Quarter Patch - 34.95 Shipping - 63.001970 Full Door Shell - 349.00 Shipping - 185.001970 Door Skin - 114.95 Shipping - 199.00Shipping for everything - 399.00Borde väl stämma rätt hyggligt för andra firmor också ... dessa uppgifter är från denna vecka.Jag vet inte hur de packar men att sampacka verkar oändligt mycket mer ekonomiskt om man kikar på priserna ovan. Citera
fast_back January 19, 2008 Report January 19, 2008 Tack för den infon!Är det någon som beställt en motor, typ crate eller long block eller liknande från usa? Tex. från Summit eller liknande och har koll på vad frakten gick på?Har funderat på att handla en crate motor men gissar att frakten kan vara djävulsk om man beställer den separat.. Citera
Robban cmc 1103 January 22, 2008 Report January 22, 2008 Tack för den infon!Är det någon som beställt en motor, typ crate eller long block eller liknande från usa? Tex. från Summit eller liknande och har koll på vad frakten gick på?Har funderat på att handla en crate motor men gissar att frakten kan vara djävulsk om man beställer den separat..Tex Jan i dalarna (finns på Nitroz) brukar ta hem motorer för 10 kr/$Har köpt delar genom honom och det har gått utmärkt. Citera
Recommended Posts