Jump to content

Recommended Posts

Min bensintank har skador i botten ( ser ut som hål efter en skruvmejsel! )och jag har lagat den provisoriskt, men nu måste jag snart byta till en ny.

Vad är era erfarenheter?

Passar reprogrejorna?

Måste jag byta tankarmatur?

Är det lönt att ta hem från USA, den är ju ganska skrymmande.

Jag bytte tank förra året och fick lite problem.

Själva tanken passa perfekt men själva slang anslutningen gick helt plötsligt inte alls att få på igen.

Repro tankens öppning satt ett par cm längre in mot kupen och därmed blev vinkeln fel mot tankpåfyllningen.

Jag fick skära upp tankpåfyllningsröret och vinkla om det så det gick rätt i vinkel mot tanken.

Väldigt konstigt tyckte och efter lite letande drog jag slutsatsen att anslutningen original till 1969 och 1970 är olika.

De som säljer 69/70 tankar rekommenderar nästan alltid att tankpåfyllningsröret byts samtidigt.

Oftast säljs det som en sats.

Jag förstår ju iochförsig att man gör en universaltank 69/70 då verktygskostnaden blir billigare.

Alltså köp ett påfyllningsrör samtidigt om du vill ha det snyggt!

Bygga om spelar ingen roll för mig.

Jag bytte tankarmaturen samtidigt och här kan jag rekommendera att återvinna själva låsringen till den.

Den låsringen som följde med armaturen var klenare än originalet och slöt inte alls tätt och var obrukbar.

Men visar din armatur rätt är det ju onödigt att byta. Men man vet ju vad som brukar hända när man plockar isär saker...bang & bom!

Föresten måste ge min engelsk lärare en läxa i hur man över sätter ordet "Bolt On" !!!! Korrekt översättning blir "Bygg Om"

Föresten måste ge min engelsk lärare en läxa i hur man över sätter ordet "Bolt On" !!!! Korrekt översättning blir "Bygg Om"

Lite grand samma sak som Micro$hafts Plug 'n' Pray med andra ord

:lol::lol: