Jonas72 December 25, 2007 Report December 25, 2007 Hej!Upplever att fjädringen är på tok för svampig, funderar på att köpa nya dämpare och fjädrar runt om. Finns det färdiga satser att köpa med olika "hårdheter" så att säga? Eller ska man köpa blad med mer fjädrar?Mvh Jonas Citera
bige December 25, 2007 Report December 25, 2007 jeg fikk føgende råd anngående min 73 cab . forran er dempere og gummi oppheng ok , la det være - bytt heller til HD krengings hemmer .Bak - bytt til fjær pakke med 5 blader og mittplasert oppheng ( 25 mm senkning ) behold orginal gummi oppheng forran - bak bytt til nylon .Dempere -OK . Har monter dette i høst men desverre ikke kjørt dette ennå men rådene kom fra PP som er godt inne i temaet ... Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 26, 2007 Report December 26, 2007 Hej.Ett ganska billigt och enkelt sätt är att köpastötämpare KYB och montera dessa tillsammansmed ett par nya bladfjädrar med bustningar bak. Stötdämparna är av gastyp och gör att det blirlite motstånd även gör de nya bladfjädrarnaatt bakvagnen blir mer belastninsvänlig. Ca: 5000.- för material. Citera
Jonas72 December 26, 2007 Author Report December 26, 2007 Jo det var något sådant som var i tankarna, vars finns det att få tag på? Ta hem från "over där" eller? Citera
MrTurbo_1645 December 27, 2007 Report December 27, 2007 Jag handlade mig fyra KYB gasdämpare, hårdare sänkningsfjädrar fram och ett par hårdare bakjädrar. Är mycket nöjd med detta!Bussningar och dämpare är inga pix att beställa från USA, likaså framfjädrar bör gå smidigt. Jag handlade det mesta (inte allt) på www.mustangsunlimited.com . Bakfädrar är stora och tunga, bör finns att köpa i Sverige tycker jag, lite osäker på om det är någe man vill ta hem med flygfrakt. Citera
Nenne December 27, 2007 Report December 27, 2007 Bladfjädrar "bestraffas" nog vid flygfrakt eftersom jag har en känsla av att ett så långt paket kan klassas som skrymmande, och då tickar det på.Jag kollade upp ett par lister till en 60 Sunliner, 3 meter långa men ingen vikt att tala om, UPS skulle ha $260 för att flyga dem till Sverige. Citera
Sven December 27, 2007 Report December 27, 2007 Kickdownstagen till min skulle kosta 440 $135 fick istället åka till släktingarna i Florida $12Sven Citera
Recommended Posts