Jump to content

Vad gör ni med era bilar över vintern ?


429SCJ-R

Recommended Posts

Nuvarande effekt är runt 700hk och för att säkra att en originalmotor håller under en längre tid så måste den modifieras med större kolvspel och troligtvis också nya kolvar. Då jag vill vara rädd om mina original bitar såsom motor och låda så köper jag nya förstärkta sådana, bättre att ha 2 motorer och lådor än att endast ha ombyggda grejor.

Nya motorn kommer inledningsvis att ligga på runt 800hk men den är byggd för att tåla ca 1100hk.

Link to comment
Share on other sites

Ständig fråga och huvudvärk... vil byta till en annan utväxling. Har idag 3:08 (eller i närheten) och funderar på 3.55.

Bara jag hittar någon som kan göra jobbet....

Annars så ligger sänkningssats, nya fälgar, bränslefilter, tanktätning (?!) och slitsade skivor med omspunna slangar ----- å väntar....

Allt ska vara klart till våren - och American Power Tour runt Vättern. Bara en musse så här långt....

http://www.musclegear.se/

Link to comment
Share on other sites

Nuvarande effekt är runt 700hk och för att säkra att en originalmotor håller under en längre tid så måste den modifieras med större kolvspel och troligtvis också nya kolvar. Då jag vill vara rädd om mina original bitar såsom motor och låda så köper jag nya förstärkta sådana, bättre att ha 2 motorer och lådor än att endast ha ombyggda grejor.

Nya motorn kommer inledningsvis att ligga på runt 800hk men den är byggd för att tåla ca 1100hk.

Ok, därför jag undrade. Bottendelen på den motorn klarar 800hk, men som sagt bättre att vara på säkra sidan

Link to comment
Share on other sites

. Ja få ordning på min lådan o kopplingen eventuellt byta till en t56 låda 6 växlad om det inte blir något bra resultat på original lådan.. Sen blir det att lacka om lite grejor så den blir fin i vår vaxningen. Nya däck blir det dock behåller jag fälgarna. Funderar på nya framljus om ekonomin tillåter detta efter växelåds problemen

Link to comment
Share on other sites

Tjenare,

För mig blir det andra lite mer kramgoa säten, sedan blir det lite mer pulver exakt hur vet jag ej än får se vad ekonomin säger.. samt bättre bromsar och andra hjul.. någon som vet om cobra bromsarna är något att satsa på om man vill ha bättre bromsar än orginal fast ändå få platts me dom under orginal bollit fälgar?

har en 01 gt.

Tack på förhand!

Mvh Patrik.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hehe känns som de blir de! :D dock hittade jag ett ställe som sålde cobra R brommsar! :P ännu roligare! :twisted:

fast de kanske inte passar under orginalfälgarna?

Tänkte på de.. är det något mer man bör göra? byta bromsrör slangar osv? eller är de bara att muttra på större skivor och ok å se glad ut?

Tack på förhand! :)

Mvh Patrik.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nuvarande effekt är runt 700hk och för att säkra att en originalmotor håller under en längre tid så måste den modifieras med större kolvspel och troligtvis också nya kolvar. Då jag vill vara rädd om mina original bitar såsom motor och låda så köper jag nya förstärkta sådana, bättre att ha 2 motorer och lådor än att endast ha ombyggda grejor.

Nya motorn kommer inledningsvis att ligga på runt 800hk men den är byggd för att tåla ca 1100hk.

Här ska det köras seriöst fort ser jag :D

Du får presentera lite siffror på vad den presterar på 402 och 800 meters sen.

Är det ett rent race bygge eller är det en bil med all inredning och komfort kvar?

Måste bli intressant med så mycket effekt i en bil som är gat regad och med all inredning kvar, skulle jag tycka.

Blir nyfiken på hur stora avgasrör har man på en sån bil med dessa effekter, har mer erfarenhet av båtar när det rör sig i dom här effektklasserna och då är det ju inga små rör man pratar om och fria flödden rakt ut, med öron bedövande ryt ur 8 - 9 liters motorer.

Lycka till med byggandet.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Nuvarande effekt är runt 700hk och för att säkra att en originalmotor håller under en längre tid så måste den modifieras med större kolvspel och troligtvis också nya kolvar. Då jag vill vara rädd om mina original bitar såsom motor och låda så köper jag nya förstärkta sådana, bättre att ha 2 motorer och lådor än att endast ha ombyggda grejor.

Nya motorn kommer inledningsvis att ligga på runt 800hk men den är byggd för att tåla ca 1100hk.

Här ska det köras seriöst fort ser jag :D

Du får presentera lite siffror på vad den presterar på 402 och 800 meters sen.

Är det ett rent race bygge eller är det en bil med all inredning och komfort kvar?

Måste bli intressant med så mycket effekt i en bil som är gat regad och med all inredning kvar, skulle jag tycka.

Blir nyfiken på hur stora avgasrör har man på en sån bil med dessa effekter, har mer erfarenhet av båtar när det rör sig i dom här effektklasserna och då är det ju inga små rör man pratar om och fria flödden rakt ut, med öron bedövande ryt ur 8 - 9 liters motorer.

Lycka till med byggandet.

Mvh

MrV8

Det är en bil som kommer att ha kvar alla bekvämligheter. Avgassystemet kommer att byggas upp med Stainless works kompletta 3" system samt deras longtube headers.

Link to comment
Share on other sites

hittade ett kitt men de var bara frambromsar, är de någon ide att bara köpa frambromsar eller bör man ha både fram och bak? får för mig att de blir skumkännsla me stora fram och så mycket mindre bak? (cobra bromsarna då) men de kanske funkar kanon ändå? eller har ni något ställe som säljer både fram och bak till bra pris, väntar svar därifrån nu om de har bakbromsarna också. men tänkte de kunde vara kul att höra vad ni har för erfarenheter.

den skall gå en del på bana tänkte jag så man vill ju ha lite rejälare doningar! :)

Tack på förhand!

Mvh Patrik.

Link to comment
Share on other sites

hittade ett kitt men de var bara frambromsar, är de någon ide att bara köpa frambromsar eller bör man ha både fram och bak? får för mig att de blir skumkännsla me stora fram och så mycket mindre bak? (cobra bromsarna då) men de kanske funkar kanon ändå? eller har ni något ställe som säljer både fram och bak till bra pris, väntar svar därifrån nu om de har bakbromsarna också. men tänkte de kunde vara kul att höra vad ni har för erfarenheter.

den skall gå en del på bana tänkte jag så man vill ju ha lite rejälare doningar! :)

Tack på förhand!

Mvh Patrik.

Det beror på vad du ska använda bilen till. Ska du pressa bilen på bana så ja då bör du uppgradera bakbromsarna med.

Är det lite div race, tuffare körning osv så nej då behöver du inte det.

Att tillägga är att om du ska montera bakbromsarna så måste du lossa axlarna för att komma till och montera dem nya stagen till oken.

Men i dem flesta fallen är det ingen idee att uppgradera bakbromsarna, spara dem pengarna och köp något annat istället.

Men frambromsarna är som dag och natt vad det gäller skillnad =)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Nuvarande effekt är runt 700hk och för att säkra att en originalmotor håller under en längre tid så måste den modifieras med större kolvspel och troligtvis också nya kolvar. Då jag vill vara rädd om mina original bitar såsom motor och låda så köper jag nya förstärkta sådana, bättre att ha 2 motorer och lådor än att endast ha ombyggda grejor.

Nya motorn kommer inledningsvis att ligga på runt 800hk men den är byggd för att tåla ca 1100hk.

Åh herregud, håll i hatten.....
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...